نبود قطعات کوچک دلیل خودروسازان برای ناقص نگه داشتن خودروهای کف پارکینگ - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

نبود قطعات کوچک دلیل خودروسازان برای ناقص نگه داشتن خودروهای کف پارکینگ

  • کد خبر : 17012
  • ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
نبود قطعات کوچک دلیل خودروسازان برای ناقص نگه داشتن خودروهای کف پارکینگ

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ضرورت ورود سازمان بازرسی به موضوع اموال غیرمولد خودروسازی‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره عدم اهتمام خودروسازان به کاهش خودروهای ناقص موجود در پارکینگ، گفت: خودروسازان باید در چند حوزه افکار عمومی را قانع کنند؛ نخست آنکه هر از گاهی، اخباری منتشر می‌شود مبنی بر اینکه هزاران خودرو در پارکینگ این شرکت‌ها به دلیل نبود قطعات کوچک خاک می‌خورند و به بازار عرضه نمی‌شوند که این شرکت‌ها باید توضیحات لازم در این زمینه را ارائه کنند.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در تشریح دومین ابهام و شبهه موجود دراین حوزه، توضیح داد: با وجود اینکه تولید برخی خودروها از ۴ سال پیش متوقف شده اما اصطلاحا صفر این خودروها در بازار عرضه می‌شود، حال این سوال ایجاد خواهد شد که چگونه این خودروها به برخی افراد داده می‌شود؟ آیا این موضوع که خودروهای مذکور هنوز در پارکینگ خودروسازان موجود است و این شرکت‌ها آن‌ها را با قیمت‌های آزاد به فروش می‌رسانند، صحت دارد؟
خودروسازان به تعهدات خود عمل نکردند
وی اضافه کرد: در حال حاضر سایت‌های فروش خودرو، آگهی خرید و فروش خودروهایی که تولید آن متوقف شده را منتشر می‌کنند این سوال مطرح می‌شود که این خودروها که بیشتر آن‌ها نیز نو و صفر هستند، چگونه روانه بازار می‌شود؟ آیا دلالان یا خودروسازان به این عرضه ورود کردند؟
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه خودروسازان به تعهدات خود عمل نکردند، افزود: در واقع زمانی که افراد در طرح‌های خودروسازی‌ها ثبت نام می‌کنند اما این شرکت‌ها در موعد مقرر، محصولات را به مشتریان تحویل نمی‌دهند، تخلف کرده‌اند که متاسفانه این موضوع به روندی عادی در خودورسازان تبدیل شده است.
ضرورت ورود سازمان بازرسی به موضوع اموال غیرمولد خودروسازان
سلیمی با بیان اینکه به دلیل عمل نکردن خودروسازن به تعهدات و سایر دلایل بازار خودرو آشفته است، از کیفیت خودروهای تولیدی انتقاد کرد و ادامه داد: ای کاش سازمان بازرسی به موضوع کیفیت خودروها نیز ورود می‌کرد، باید مشخص شود علت پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی چیست؟
وی با اشاره به ضرورت ورود سازمان بازرسی به موضوع اموال غیرمولد خودروسازان، تصریح کرد: چرا خودروسازان با وجود اینکه اموال غیرمولد بسیاری دارند، از بانک‌ها تسهیلات دریافت می‌کنند؟
عضو هیات رئیسه مجلس افزود: قیمت خودرو به شدت گران شده است اما کیفیت خودروها در سطح پایین است بنابراین در شرایط فعلی مردم نمی‌توانند خودروی داخلی را با خارجی مقایسه کنند.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=17012

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰