سبقت بنادر چینی از بنادر آمریکایی در سال ۲۰۲۱ - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

سبقت بنادر چینی از بنادر آمریکایی در سال ۲۰۲۱

  • کد خبر : 17023
  • ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷
سبقت بنادر چینی از بنادر آمریکایی در سال ۲۰۲۱

بنادر کانتینری چین در ۱۱ ماه سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۶۰ میلیون TEU کانتینر جابه‌جا کردند که این رقم ۲۶ برابر ظرفیت سالانۀ شلوغترین بنادر کانتینری آمریکا بندر لس‌آنجلس و لانگ‌بیج است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، بر اساس آمار‌های منتشر شده رونق تجارت در بنادر چین در سال ۲۰۲۱ علی‌رغم شیوع کرونا بیشتر بود. آمار‌های رسمی نشان می‌دهد بنادر چینی تا نوامبر ۲۰۲۱، ۱۴ میلیارد تُن محموله را جابه‌جا کردند که نسبت به سال ۲۰۲۰ بیش از هفت درصد افزایش نشان می‌دهد.

این گزارش حاکی است بندر شانگ‌های به عنوان بزرگترین بندر چینی در سال ۲۰۲۱ بیش از ۴۷ میلیون TEU کانتینر را جابه‌جا کرده است که یک رکورد جدید برای ثبت موقعیت این بندر به عنوان شلوغترین بندر کانتینری  جهان برای دوازدهمین سال متوالی است.

در ادامۀ این گزارش آمده است اگر کمبود جعبه‌های کانتینر و کووید ۱۹ در بازار آسیا وجود نداشت، ظرفیت کانتینری کشور چین می‌توانست به ارقام بالاتری در سال ۲۰۲۱ دست یابد، اما شیوع کووید ۱۹ در برخی بنادر باعث تعطیلی سراسری برخی از پایانه‌ها شد که این اختلالات به طور عمده‌ای توان عملیاتی را در بنادر کلیدی چین از جمله Yantian، Ningbo-Zhoushan و Dalian محدود کرد.

با این حال کالا‌های جابه‌جا شده توسط بنادر چینی نسبت به بنادر آمریکایی بیشترین رقم را دارد.

د‌ر پایان این گزارش آمده است ازدحام بنادر لس‌آنجلس، لانگ‌بیچ، ساوانا، هامبورگ و روتردام علاوه بر اینکه ظرفیت کشتی‌های کانتینری جهان را محدود کرد به ظرفیت جابه‌جایی چین نیز تا حدودی آسیب وارد کرد در این میان هنوز بنادر آمریکایی از بحران ازدحام بنادر رنج می‌برند که این کار باعث شد نتوانند به رکورد‌های لازم دست یابند و بنادر چینی به راحتی از آن‌ها پیشی گرفتند.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=17023

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰