اسنپ و تپسی، از جان مسافران چه می‌خواهند؟ - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

اسنپ و تپسی، از جان مسافران چه می‌خواهند؟

  • کد خبر : 17272
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۷:۴۲
اسنپ و تپسی، از جان مسافران چه می‌خواهند؟

افزایش ناگهانی قیمت اسنپ و تپسی حالا دیگر فقط مخصوص روزهای بارانی و‌ برفی نیست.

فرنوش آباء| افزایش ناگهانی قیمت اسنپ و تپسی حالا دیگر فقط مخصوص روزهای بارانی و‌ برفی نیست. حالا این مشکل به روزهایپایانی سال هم تسری پیدا کرده است. بسیاری از مسافران می‌گویند در روزهای پایان سال، کرایه اسنپ و تپسی گاهی دو برابر شدهاما با این همه هیچ راننده‌ای سفر قبول نمی‌کند.

افزایش بی‌رویه مبلغ اسنپ ظرف یک ماه

پیش از این هم رانندگان تاکسی‌های اینترنتی از کم بودن کرایه‌ها گله می‌کردند. حالا به نظر می‌رسد اسنپ و تپسی برای راضینگه‌داشتن رانندگان خود کرایه‌ها را کمی افزایش داده‌اند. اتفاقی که باعث نارضایتی مسافران می‌‌شود.

یکی از صفحات خبری فضای مجازی که نقدی درباره این موضوع گذاشته با واکنش مخاطبان روبه‌رو شده:

«از دیروز با شروع باران نرخ کرایه اسنپ و تپسی به طور فزاینده بالا رفته. اما جالب اینجاست که هیچکس سفر قبول نمی کنه! یاالحمدالله خیلی وضع ملت خوب شده، یا خیلی طمع کار شدیم …»

«اسنپ ترافیک رو هم روی کرایه حساب میکنه. مسیری که ترافیک داره کرایه‌ش خیلی بیشتر از وقتای معمولیه. ضمنا همین الانشم تاعجله دارم نزنی کسی قبول نمیکنه. بنظرم بیشتر بدعادتشون نکنیم

«ساعت چهار نوبت دکتر داشتم،خیلی واجب بود. از ساعت سه تا سه و۴۰ دقیقه درخواست اسنپ دادم. جدیدا کرایه‌ای که من این مسیررو همیشه با ۴۰ یا ۵۰ تومن میرفتم شد ۹۵ تومن!با این وجود بازم راننده ای قبول نکرد. مجبور شدم نوبتم رو لغو کنم و یک هفته ی دیگهبهم نوبت داد

«من که جدیدا برای یه مسیر یه ربع یا بیست دقیقه‌ای ۸۰۹۰ تومن پول اسنپ میدم. واقعا نمیفهمم وقتی میگید کرایه‌های اسنپ کم وناعادلانه ست از چی حرف میزنید؟»

از طرفی رانندگان بیشتر به خدمات اسنپ مثل دریافت کمیسیون زیاد، ارائه ندادن خدمات مختلف برای تعمیر یا نوسازی خودرواعتراض دارند.

براساس گزارش تاکسی‌های اینترنتی، نرخ کرایه‌ها در سیستم و باتوجه به شرایط تعیین می‌شود. به نظر می‌رسد که افزایش نرخ کرایهاسنپ و تپسی نیز متناسب با ترافیک سنگین این روزها در شهرهای بزرگ افزایش یافته است.

خطی‌ها اسنپ شده‌اند

تاکسی‌های خطی به عنوان یکی از پایه‌های حمل‌ونقل عمومی، همواره مورد استقبال و استفاده اغلب شهروندان قرار می‌گیرند. اما بهتازگی برخی از مسافران ادعا کردند که تعداد تاکسی‌های خطی در پایانه‌های شهرها به خصوص تهران، به دلیل تمایل برای کار دراسنپ و تپسی کاهش یافته است.

« ساعت ۱۹:۰۷ اومدم میدان کاج که برم آزادی. تاکسی های خط که نیستند رفتند سر اسنپ. تازه یکی دو تا تاکسی هم که هست میگنبجای ۳نفر۴نفر سوار می کنیم و تازه کرایه هم نه ۱۱ هزار تومان نفری ۲۰ هزار تومان. این یعنی مدیریت ضعیف شهرداری تهران درحمل و نقل عمومی …»

«مدت‌ها تو ایستگاه منتظری تاکسی خطی بیاد و نمیاد. اسنپ می‌گیری. تاکسی میاد

«بارون که میاد همه‌چی خیلی خوبه … . تا وقتی که قرار باشه بری تو خیابون! ترافیک و تاکسی‌های خطی که پیچیدند به بازی. قیمتنجومی تاکسی‌های اینترنتی یه جوری محکم میکوبه تو صورتت تا یادت بیاد داری تو تهران زندگی میکنی

رانندگان معتقدند که فعالیت در تاکسی‌های خطی با نرخ کرایه‌های پایین در این شرایط اقتصادی کشور و استهلاک بالای خودرو درشهر تهران برای آن‌ها به صرفه نیست. به همین دلیل آن‌ها فعالیت در تاکسی‌های اینترنتی را ترجیح می‌دهند.

مسئولان مدیریت و نظارت بر عملکرد تاکسی‌های تهران می‌گویند که معمولا در روزهای آخر سال نظارت بر روی فعالیت تاکسی‌ها صورتمی‌گیرد تا تخلفی مانند افزایش کرایه‌ها صورت نگیرد. همچنین، کمبود تاکسی به دلیل ترافیک ایام پایان سال است.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=17272

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰