هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری درپوشش فروش فوری و خارج از نوبت خودرو - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری درپوشش فروش فوری و خارج از نوبت خودرو

  • کد خبر : 19049
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری درپوشش فروش فوری و خارج از نوبت خودرو

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری از شهروندان در پوشش فروش فوری یا خارج از نوبت خودرو هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، سرهنگ داود معظمی گودرزی با توجه به انتشار اخباری در خصوص تصمیم جدید وزارت صمت درباره فعالیت سامانه یکپارچه فروش خودرو و تصمیم به حذف قرعه‌کشی برای فروش برخی از محصولات شرکت‌های خودروسازی گفت: اخیرا در مواردی مشاهده شده که افراد سودجو و فرصت‌طلب فضای مجازی که از هربهانه‌ای برای سواستفاده و کلاهبرداری از مردم استفاده می‌کنند، تحرکاتی را در این زمینه انجام داده‌اند که گزارش‌های آن به پلیس فتا واصل و به سرعت نیز با آن برخورد شده است. اما لازم است شهروندان نیز نسبت به این اقدامات هوشیار باشند.
وی با بیان اینکه مجرمان سایبری در این روش ادعاهای مختلفی را مطرح می‌کنند که تمام آن‌ها کذب است، گفت: از جمله این موارد می‌توان به ادعاهای نظیر ثبت‌نام کاربران با تضمین برنده شدن در قرعه‌کشی، ثبت‌نام و دریافت فوری خودرو، ثبت‌نام در سایت بدون قطعی و اختلال و … اشاره کرد. در تمام این روش‌ها هدف این افراد کلاهبرداری و سودجویی است. از این رو لازم است اگر شهروندان با چنین تبلیغات یا پیام‌هایی مواجه شدند که به آنان چنین وعده‌هایی داده شده بود، به آن توجهی نکنند، چرا که در نهایت این مواردمنجر به تخلیه موجودی حساب بانکی یا سواستفاده از اطلاعات آنان خواهد شد.
روش‌های کلاهبرداری در پوشش ثبت نام خودرو
رئیس پلیس فتای پایتخت به تشریخ برخی از شیوه‌های کلاهبرداری این افراد اشاره کرد و افزود: ممکن است افراد سودجو با حضور در کافی‌نت‌ها و یافتن افراد سالمند و ناآشنا به خریدهای آنلاین، اقدام به سواستفاده از اطلاعات هویتی و کارت بانکی آنان کنند. در این خصوص لازم است که شهروندان از اعتماد به افراد غریبه پرهیز کنند و امور این‌چنینی خود را را کمک افراد معتمد انجام دهند.
معظمی گودرزی افزود: همچنین در مواردی مشاهده شده که کلاهبرداران با سواستفاده از اخلال پیش آمده در سامانه ثبت نام، ادعا می‌کنند، لینک‌های کمکی برای ثبت نام خودرو را در اختیار دارند، غافل از اینکه این سایت‌ها صفحات فیشینگ بوده و اطلاعات هویتی و کارت بانکی شهروندان را به سرقت می‌برد و در حقیقت افرادی که به این سایت‌ها مراجعه کنند، هیچ قراردادی با شرکت‌های خودروسازی ندارند. از این رو به شهروندان هشدار می‌دهم که اولا از بازکردن لینک‌های اینچنینی پرهیز کنند وثانیا حتما آدرس سامانه‌های خرید و فروش را با آنچه که در رسانه‌های رسمی اعلام شده تطبیق دهند.
وی با اشاره به شیوه دیگر مجرمان سایبری گفت: در این شیوه افراد اقدام به تبلیغ در فضای مجازی و خصوصا پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام و واتس‌آپ کرده و زمانی که افراد با آنان تماس می‌گیرند مبلغی را تحت عنوان دستمزد دریافت می‌کنند، اما پس از مدتی دیگر به تماس کاربران پاسخی نمی‌دهند.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از شهروندان خواست که هرگونه اخبار مربوط به خرید و فروش و ثبت نام برای خرید خودرو را در رسانه‌های معتبر کشور و همچنین سایت رسمی شرکت‌های خودروسازی و وزارت صمت جستجو کنند و از اعتماد به افراد غریبه و لینک‌های ناشناس پرهیز کنند و در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک مراتب را به پلیس فتا اطلاع دهند.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=19049

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰