پول، پول می آورد! - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
با اضافه کردن لوازم جانبی لوکس، قیمت اتومبیل خود را بالا ببرید

پول، پول می آورد!

  • کد خبر : 19404
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
پول، پول می آورد!

اگر سوار یک خودروی چندصد میلیونی هستید، به اندازه لازم حالتان خوب است!

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، اگر سوار یک خودروی چندصد میلیونی هستید، به اندازه لازم حالتان خوب است! حالا برای اینکه به اندازه کافی حالتان خوب شود، می توانید با چند میلیون هزینه بیشتر، خودروی خود را مجهزتر کنید. در واقع اضافه کردن لوازم جانبی لوکس، چیزی است افزون بر آپشن های خود ماشین و تطبیق آن با ویژگی های پیشرفته تر و این یعنی داشتن یک خودروی قدرتمندتر. خودرویی که در جاده ها فرمانروایی می کند و نه تنها به رانندگی هرچه بهتر راننده کمک می کند، بلکه ارزش خودرو را هم تا چندین میلیون افزایش می دهد. اگر برای خودرویتان هزینه لوازم جانبی می کنید، مطمئن باشید که موقع فروش آن، مشتری های بهتری را پیش روی خود می بینید پس نگران نباشید و هوشمندانه خرج کنید. لوازم جانبی لوکس و ارزنده که به سیستم برقی خودرو صدمه ای وارد نکند و مطابق با سلیقه یک راننده حرفه ای است، لذت رانندگی را به شدت افزایش خواهد داد. برای آشنایی با لوازم جانبی لوکس برای خودروی خود، حتما این گزارش را بخوانید.
سیستم هشدار نقطه کور
آیینه های خودرو، چشمان خودروی شماست و جز دو آیینه که روی در وجود دارد و تک آیینه ای که داخل اتاق خودرو است، چشم دیگری نیست که اطراف را تماشا کند. پر واضح است که تنها با این سه چشم، تمام محیط خودرو قابل دیدن نباشد. در واقع از آنچه که با آیینه های خودرو دیده نمی شود، به عنوان نقطه کور یاد می شود. بر اثر نبود دید در نقطه کور، حادثه های بسیار زیادی رخ می دهد؛ چرا که یک راننده از حضور وسایل نقلیه دیگر در آن نقاط آگاه نیست و این در خودروهای بزرگتر و شاسی بلند متداول تر است. سیستم هشدار نقطه کور این کمک را می کند تا این حوادث به حداقل برسد. یک سیستم هشدار نقطه کور به راننده هشدار می دهد. سیستم تشخیص نقطه کور معمولی از چند وسیله تشخیص الکترونیکی استفاده می شود که در کناره های خودرو(اغلب کنار آینه های بغل و یا کنار سپر عقب) تعبیه می شوند و با فرستادن امواج الکترومغناطیسی در محدوده ی طول موج های رادار و یا گرفتن عکس های پردازش شده با کامپیوتر توسط دوربین های دیجیتال و آنالیز آنها نقاط کور خودرو را تشخیص می دهند. زمانی که یکی از این دستگاه های تشخیص، خودرویی را در فاصله بسیار نزدیک ماشین تشخیص دهد به راننده اخطار می دهد. معمولا این اخطار بسته به نحوه راندن راننده به سمت خودروی مذکور با روشن و خاموش شدن یک چراغ روی آینه بغل و یا با ایجاد یک صدا و یا هر دوی اینها همراه است. در سیستم های پیشرفته تر خودرو در مواجهه با چنین خطری به طور خودکار، خود را به مسیر امن تر در لاین دیگر هدایت می کند.
دوربین عقب ۳۶۰ درجه
یکی دیگر از لوازم جانبی خودرو که باعث می شود دید بهتری برای راننده حاصل شود و در نتیجه تمام اینها منتج به کاهش حوادث رانندگی شود، نصب دروبین عقب ۳۶۰ درجه است. دوربین عقب ۳۶۰ درجه مانند یک چشم در آسمان است و به شما یک دید هوایی از خودرویتان می دهد. با داشتن این دوربین، با نگاه کردن این تصویر هوایی روی مانیتور اتاق ماشین، دیگر نیاز نیست موقع دنده عقب گرفتن، حین حرکت سر خود را به عقب بچرخانید. افزون بر آن، با دید کافی از اطراف خودرو، آسیب کمتری به تایرها می رسد و سپر و لاستیک به جدول پیاده رو مالیده نمی شود. همچنین با استفاده از این دوربین ۳۶۰ درجه امکان عبور آسان از گذرگاه های باریک میسر می شود. سیستم دوربین فضای اطراف خودرو از چهار دوربین مجزا که به لنزهای عریض مجهز شده اند، استفاده می کند. این دوربین ها در جلو، عقب و در زیر آیینه های جانبی تعبیه شده اند و اطلاعات را برای پردازش به یک کامپیوتر مرکزی ارسال می نمایند. این کامپیوتر مراکزی تصاویر ارسال شده توسط این چهار دوربین را مورد بررسی قرار داده و به طور مجازی یک نمای ۳۶۰ درجه و کامل را بر روی صفحه نمایشگر خودرو به نمایش می گذارد. این تصویر نهایی با دقت بالایی همراه بوده و یک تصویر خوب به راننده ارائه می دهد. نحوه عملکرد صفحه نمایشگر این سیستم دو گانه-بخش عقب و بخش جلو- بسیار جالب توجه است. هنگامی که دنده در وضعیت R و حرکت به سمت عقب قرار می گیرد، صفحه نمایش به طور کامل به نمای عقب خودرو اختصاص یافته و به راننده قابلیت مشاهده فضای موجود در بخش انتهایی خودرو را می دهد اما هنگامیکه دنده در وضعیت D و حالت حرکت قرار می گیرد، صفحه به دو قسمت تقسیم شده و نمای جلوی خوردرو در بخش بالا و نمای عقب در بخش پایینی آن به نمایش در می آید. سیستم تشخیص اجسام متحرک، یک لایه امنیتی جدید را به سیستم نمای اطراف خودرو اضافه کرده است. هر چهار سمت خودرو مجهز به سنسورهای مخصوصی برای تشخیص اجسام متحرک در اطراف خودرو شده که در صورت تشخیص این وضعیت آن را از طریق چراغ و یا هشدارهای صوتی به اطلاع راننده می رساند.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=19404

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰