رنو و پژو برای بازگشت به بازار خودرو کشور باید ضررها را جبران کنند - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
مدیرعامل سایپا:

رنو و پژو برای بازگشت به بازار خودرو کشور باید ضررها را جبران کنند

  • کد خبر : 19426
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
رنو و پژو برای بازگشت به بازار خودرو کشور باید ضررها را جبران کنند

با ۱۶ برند اصلی مذاکره کردیم و زمانی که آیین نامه واردات خودرو ابلاغ شود، سایپا حتما آن خودروها را بر اساس سیاست دولت وارد خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در برنامه صف اول به سوالات زیر در حوزه تولید خودرو پاسخ داد.
وضعیت تولید در سایپا به چه صورت است؟
 بهمن سال قبل ۸۰ هزار خودروی ناقص داشتیم، امروز یک خودروی ناقص در سایپا نداریم و تولید به روزی ۲ هزار دستگاه رسیده که همه داخلی هستند و  سی کی دی و وارداتی نیستند.
با افزایش تولید، محصولات را از قرعه کشی خارج کردیم و تمام محدودیت ها برداشته شده است.
چرا پیشرفت در حوزه خودرو در مقایسه با صنایع نظامی مطلوب نیست؟
 صنایع دفاع ما بالاترین صنایع دانش بنیان هستند. با ۷ شرکت زیرمجموعه وزارت دفاع قرارداد بستیم و قسمتی از قطعات را  تولید می کنند. صنایع دفاعی در همه دنیا در حوزه دانش بنیان جلوتر هستند.
از ۸۰ هزار خودرویی که کف پارکینگ بود ۳۰ هزار خودرو  با قطعاتی که وزارت دفاع تولید کرد تکمیل شده اند.
از دانش بنیان بودن صنایع نظامی باید استفاده کنیم.
دومین جای دانش بنیان، دانشگاه ها هستند. در این ۷ ماه تفاهمنامه ای امضا کردیم تا از امکانات وزارت علوم استفاده کنیم.
با دانشگاه انوشیروان قرارداد بستیم  تاخودروی شاهین را تا سال آینده به صورت هیبریدی عرضه کنیم.
الان ضریب بهره وری در صنایع خودروسازی چه میزان است؟
 بعضی از خطوط سایپا سطح اتوماسیون بالایی دارند. در اثر بخشی تولید ماشین آلات در قسمت  تولید کارگری بهره وری ما بالای ۸۷ درصد است اما بهره وری در بخش ستادی تحقیقات و مهندسی پایین تر است.
از بهمن ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ برنامه داریم  که ۸ محصول  تجاری و سواری  را عرضه کنیم بنابراین باید بهره وری بالایی در بخش ستادی ایجاد کنیم تا به این هدف برسیم.
شما در بحث کیفیت که مطالبه رهبر انقلاب و مردم است چه اقدامی انجام داده اید؟
 نگاه به بیرون منجر به بی کیفیتی خودرو می شود.  ۸۰ هزار خودروی ناقص بیش از ۶ ماه در کف پارکینگ می ماند و این  بی کیفیتی ها به مردم منتقل می شد. امروز همه محصولات از کارخانه به طور مستقیم عرضه می شود و این مشکل بر طرف شده است.
نکته بعدی این است که کنترل کیفیت در همان ایستگاه تولیدی باید انجام شود.  اکنون کنترل کیفیت را به خط تولیدی منتقل کردیم که با این کار ۱۲ درصد از عیوب در خط تولید مرتفع شد.
سیستمی پایه ریزی شده تا هر ایرادی در لحظه برای قطعه سازی ایجاد شود  به مدیرعامل قطعه ساز اطلاع داده و برطرف شود این کار در  یک فرایند یک ساله می تواند به رفع نواقص بینجامد.
یک هزار قطعه ساز داریم ۳۰۰ هزار نفر نیروی انسانی داریم اگر به موقع مطالبات پرداخت شود دغدغه آنها کاهش می یابد و می تواند به بهبود کیفیت کمک کند.
طی ۷ ماه ۳۵ درصد مراجعه مردمی به نمایندگی ها کاهش پیدا کرده است.
در پروژه های کیفی،  قبل از اینکه محصول عرضه شود باید رفع نقص انجام شود. کیفیت یعنی بقای خودروساز.
در محصولات جدید تا از کیفیت اطمینان پیدا نکنیم عرضه نمی کنیم. این قول را می دهیم که کیفیت محصولات جاری را ارتقا دهیم.
تمام بندهای دستور ۸ بندی رئیس جمهور، به صورت هفتگی رصد می شود.
یکی از مهمترین شروط بقای بنگاه مشتری مداری است،  در این خصوص  در مورد مشکلی که خودروی شاهین داشت چه کردید؟
خودروی شاهین مشکلی داشت که در محصولات جدید برطرف کردیم و محصولات قبلی را فراخوان دادیم.
یکی از موضوعات که در صنعت خودروسازی باید دنبال شود، تحقیق و توسعه است. چقدر در این بخش سرمایه گذاری شده است؟
دو مرکز آر اند دی ( تحقیق و توسعه) داریم. نخست طراحی خود خودرو که دانش مهندسی به روز است و ماشین آلات هم به روز است. دوم شرکتی زیر مجموعه داریم به نام مگا موتور که امسال دو موتور عرضه خواهیم کرد .
در همین شرکت، خط تولید موتور جدید به نام ام ۱۶ در حال راه اندازی هستند. خط تولید را خارجی ها رها کرده بودند نرم افزارها به کمک مهندسان داخلی نوشته شد و بهمن امسال دوباره راه اندازی می شود و  ظرفیت از هزار موتور در روز به ۲ هزار موتور می رسد.
برای تولید خودروی اقتصادی باید تیراژ بالا باشد. وزارت  صمت یک  پلتفرم مشترک مطرح کرده تا میزان تولید خودرو بیشتر شود در این پلتفرم مشترک رقابت دو خودروساز از بین نمی رود. مراکز تحقیق و توسعه یک خودرو را در یک پلتفرم طراحی می کند اما ظاهر خودروها تفاوت دارد.
قطعاتی که در بازار است کیفیت لازم را ندارند، نظارت در این بخش به چه صورت است؟
 یکی از کارهای خوبی که به صنعت خودروسازی کمک کرده، حذف کالای قاچاق از سوی وزارت صمت بوده است.
همزمان با حذف کالاهای قاچاق باید عرضه قطعات استاندارد را به بازار افزایش دهیم. ۴ ماهه اول امسال ۱۲۰ درصد لوازم یدکی استاندارد به بازار عرضه کردیم. مشتری ها در صف انتظار نمی ایستند  و لوازم یدکی خودروهای قدیمی به موقع تامین شود.
باید ۵۰۰ درصد توزیع لوازم یدکی استاندارد را طی امسال بیشتر کنیم.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=19426

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰