استفاده از انرژی خورشیدی در بنادر کورپوس کریستی - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1

استفاده از انرژی خورشیدی در بنادر کورپوس کریستی

  • کد خبر : 19684
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
استفاده از انرژی خورشیدی در بنادر کورپوس کریستی

با هدف بهبود محیط زیست، انرژی خورشیدی در بنادر کورپوس کریستی به کار گرفته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا) به نقل از مریتایم اگزکیتیو، این روزها بنادر بیشتر از گذشته، به دنبال استفاده از انرژی‌های جایگزین هستند تا از این طریق تجهیزات خود را برای کمک به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ به کار بگیرند.
در حالی‌که بیشتر توجه‌ها به سمت سوخت‌های جایگزین و انرژی باد معطوف است اما تعدادی از پروژه‌ها نیز برای استفاده از اولین منابع انرژی جایگزین، یعنی انرژی خورشیدی، در حال برنامه‌ریزی است.
یکی از این بنادر کورپوس کریستی است؛ این بندر که در تگزاس قرار دارد مشارکت جدیدی را برای استفاده از زمین‌های موجود در بندر آغاز کرده است تا آن‌ها را به یک مزرعه خورشیدی بزرگ تبدیل کند. 
هیات بندری یک قرارداد اجاره با «Buckeye Partners» را تصویب کرده که طبق آن اولین مزرعه خورشیدی در تاریخ ۱۰۰ ساله‌ بندر ساخته خواهد شد. در مجموع ۲۴۸ هکتار برای ساخت مزرعه اختصاص یافته است که ظرفیت تولید ۸۸ هزار مگاوات ساعت برق در سال را خواهد داشت.
مدیر اجرایی بندر کورپوس کریستی با اشاره این‌که این قرار داد فصل جدیدی را برای بندر کورپوس کریستی باز کرده، گفته است: این قرارداد اجاره، نه‌تنها تعهد ما را در پذیرش توسعه‌های انرژی تجدیدپذیر کم نمی کند بلکه جایگاه بندر را به عنوان یک رهبر تاثیرگذار در بازار انرژی جهان تقویت می‌کند.
همچنین بندر بین‌المللی پورتسموث نیز اولین بندری است که از سایبان‌های خورشیدی (به عنوان منبع انرژی) برای عملیات بندری استفاده می‌کند. این بندر پروژه‌اش را از ماه فوریه آغاز کرده است. در این پروژه از ترکیب پانل‌های خورشیدی نصب‌شده روی سقف در چندین ساختمان، یک باتری بزرگ و سایبان‌های خورشیدی در سراسر بندر بین‌المللی پورتسموث استفاده می‌شود.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=19684

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰