بزرگترین حضور نمایشگاهی ایران در مسکو امروز افتتاح می‌شود - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

بزرگترین حضور نمایشگاهی ایران در مسکو امروز افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 19691
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰:۱۴
بزرگترین حضور نمایشگاهی ایران در مسکو امروز افتتاح می‌شود

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در نمایشگاه “اتوموبیلیتی” روسیه، جمهوری اسلامی ایران با یک‌هزار و ۷۰۰ متر مربع سالن اختصاصی و ۹۰۰ متر غرفه، بزرگترین کشور حاضر در این نمایشگاه است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، “امید قالیباف” اظهارداشت: مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که امروز (دوشنبه) در مسکو برگزار می‌شود، وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان حضور خواهد داشت.
سخنگوی صمت افزود: بیش از ۴۰ شرکت قطعه ساز و دو شرکت ایران خودرو و سایپا در نمایشگاه اتوموبیلیتی مسکو غرفه دارند و بیش از ۶۰ نفر از قطعه سازان کشور در قالب هیات های تجاری ضمن بازدید از نمایشگاه و کارخانجات قطعه سازی و خودروسازی روسی، جلسات با طرف‌های روس و خودروسازان این کشور بر اساس منافع و نیازهای طرفین مذاکره و تعامل خواهند داشت.
قالیباف تاکید کرد: در این نمایشگاه چهار روزه، مرکز تبادل و انتقال فناوری و دانش فنی در حوزه قطعه سازی و خودرو در نظر گرفته شده است که پیش‌بینی می‌شود با توجه به تحریم صنعت خودروسازی روسیه، شرکت‌های روسی از ظرفیت بالای کشورمان در قطعه‌سازی استفاده کنند.
وی اضافه‌کرد: مذاکراتی نیز درخصوص ایجاد پلتفرم مشترک بین ایران و روسیه یا ایران، روسیه و چین در حال انجام است که چشم انداز خوبی دارد.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه از ۳۱ مرداد تا سوم شهریورماه ۱۴۰۱ (برابر با ۲۲ تا ۲۵ اوت ۲۰۲۲) در محل نمایشگاه های بین المللی مسکو (Expo Center) با حضور حدود ۶۰۰  شرکت از ۱۸ کشور و در ۳۰ هزار متر فضای نمایشگاهی برگزار می شود.
ایران تنها کشوری است که بالاترین متراژ غرفه های متمرکز یک کشور را در نمایشگاه روسیه با بیش از ۹۰۰‌مترمربع غرفه نمایشگاهی در سالنی به مساحت یک‌هزار و ۷۰۰ متر مربع در اختیار دارد که در طول تاریخ نمایشگاه های برون‌مرزی بی‌نظیر است.
همچنین برگزاری پنل مشترک صنعت قطعه سازی ۲ کشور، امضای تفاهم نامه انجمن های قطعه سازی ایران و روسیه، برگزاری تورهای بازدید از چند کارخانه خودرو و قطعه‌سازی روس و تشکیل جلسات B۲B با شرکت‌ها و صنعتگران روسیه از برنامه‌های جانبی است که انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور برای این نمایشگاه در نظر گرفته است.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=19691

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰