پاکستان پروازهای مسافری به ایران را افزایش می دهد - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
0

پاکستان پروازهای مسافری به ایران را افزایش می دهد

  • کد خبر : 19779
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
پاکستان پروازهای مسافری به ایران را افزایش می دهد

شرکت «ایر سیال» به عنوان سومین شرکت خصوصی هواپیمایی در پاکستان موفق به دریافت مجوز از سوی کابینه دولت و سازمان هوانوردی این کشور برای پرواز در مسیرهای بین المللی از جمله راه‌اندازی خط پروازی از پاکستان به مقصد جمهوری اسلامی ایران شد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، شرکت هواپیمایی ایرسیال (AIRSIAL) که مقر آن شهر صنعتی «سیالکوت» در ایالت پنجاب پاکستان دریافت مجوز برای انجام پروازهای بین المللی از جمله به مقصد ایران را تایید کرد. 
«امین احسن» مدیراجرایی شرکت خصوصی ایرسیال پاکستان اعلام کرد: پس از طرح درخواست مجوز این شرکت برای مسیرهای بین المللی کابینه دولت پاکستان با آن موافقت و اکنون این شرکت در تکاپوی راه‌اندازی خطوط پروازی به چند مقصد خارجی از جمله ایران و عراق است. 
وی اظهار داشت: با طی مراحل اداری و خرید حداقل ۵ فروند هواپیمای مسافربری جدید دیگر، پیش بینی می‌شود اولین پرواز خارجی شرکت ایرسیال پاکستان در اوایل ماه اکتبر امسال انجام شود. 
شرکت خصوصی ایرسیال در اکتبر سال ۲۰۱۷ در پاکستان تاسیس شد و از اواسط دسامبر ۲۰۲۰ به صورت رسمی پروازهای داخلی به شهرهای بزرگ این کشور را آغاز کرد. 
افزایش خط پروازی میان ایران و پاکستان نه تنها باعث گسترش ارتباطات مردمی میان ۲ کشور همسایه می شود بلکه به رشد صنعت‌ گردشگری و تسریع رفت و آمدهای جامعه تجار کمک شایانی می‌کند، موضوعی همواره مورد تاکید مقامات جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بوده و در جریان بیست و یکمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان در اسلام‌آباد نیز بر افزایش خطوط پروازی میان دو کشور تاکید شد. 
در گذشته شرکت‌ هواپیمایی کشوری پاکستان (پی آی ای) و شرکت خصوصی “شاهین ایر” نیز اقدام به راه اندازی پرواز به مقصد مشهد و زاهدان کرده بودند اما این پروازها به دلیل برخی مشکلات در طرف پاکستانی از قبیل بکارگیری هواپیماهای کوچک و یا استاندارد های پایین، لغو متعدد و یکجانبه، نیز نتوانست پایدار بماند. 
بسیاری از هموطنان ایرانی برای ورود به شهرهای پاکستان از مسیرهای کشورهای حوزه خلیج فارس استفاده می کنند که این امر باعث شده تا هزینه های ارزی زیادی متوجه شهروندان کشورمان شود و مسافران به دلیل دو پروازه بودن این مسیرها، ساعتها در سالن ترانزیت فرودگاه‌های کشورهای عربی معطل شده و در پاره ای از موارد با مشکلاتی روبرو شوند.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=19779

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰