جوان‌پسندهای دوست‌دار محیط‌زیست راهی بازار خودروی ایران می‌شوند - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
گزارشی از تازه‌های نمایشگاه خودرو در شانگهای

جوان‌پسندهای دوست‌دار محیط‌زیست راهی بازار خودروی ایران می‌شوند

  • کد خبر : 25060
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
جوان‌پسندهای دوست‌دار محیط‌زیست راهی بازار خودروی ایران می‌شوند

گروه خودروسازی چری اینترنشنال در نمایشگاه خودروی ۲۰۲۳ شانگهای چین از محصولات جدید خود که لوکس‌های جوان‌پسند دوست‌دار محیط‌زیست هستند شامل تیگو ۹ (جیکو۹)، کراس‌اور اکسید C-DM، TJ-۱ و البته آریزو ۸ رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، نمایشگاه خودرو ۲۰۲۳ شانگهای اولین نمایشگاه خودرویی کشور چین بود که پس از ایام کرونا از ۲۹ فروردین با حضور نمایندگان کشورها، بازدیدکنندگان و برندهای مختلف خودرویی برگزار شد.

در کنار رونمایی از جدیدهای برندهای خودروساز، محصولات جدید گروه چری که تاکنون محصولات آن‌ها با نام تجاری فونیکس وارد ایران می‌شده است، خودنمایی می‌کرد. خودروهای لوکس که دوست‌داران محیط زیست معرفی شدند.

در سال‌های گذشته، انواع محصولات چری، توسط گروه صنعتی مدیران خودرو به کشور وارد شده و حالا قرار است با مدل‌های متنوع لوکس، رنگ وبویی متفاوت به خیابان کشور بدهد؛ به‌ ویژه اینکه این محصولات جدید با توجه به توسعه مدل‌های پلاگین هیبرید و برقی، دوست‌داران محیط زیست‌اند و با افزایش تردد آن‌ها در کشور، گام بزرگی در کاهش آلایندگی‌ها و آلودگی هوای کلان‌شهرها برداشته خواهد داشت. ضمن اینکه چری سلیقه گروه سنی جوان را در طراحی محصولات جدید خود مدنظر قرار داده است.

معرفی دو برند اومودا و جیکو توسط چری

در مراسم لانچ دو برند اومودا (همزاد برقی فونیکس FX) و جیکو، اومودا C۵ برقی و جیکو ۷ رونمایی شد. با توجه به تمرکز برند فونیکس روی لاکچری پایدار و سازگار با محیط زیست و عرضه خودروهای پلاگین هیبریدی و برقی، احتمال ورود این خودرو در آینده به ایران وجود دارد.

چری اومودا ۵

برند اومودا (OMODA) که نخستین محصول آن کراس‌اوور اومودا ۵ بوده و از واژه “مد” و حاصل یک نظرسنجی میان مشتریان حاضر در بیش از ۳۰ بازار عمده محصولات این شرکت انتخاب شده، در بازار ایران با نام فونیکس FX عرضه شده است؛ اما اومودا جدید که توسط چری اینترنشال در چین در حضور نمایندگان کشورهای این شرکت معرفی شد؛ تمام برقی و کاملا متفاوت است. چری برند مستقل اومودا (Omoda) را در زیرمجموعه خود قرار داده تا کراس‌اورهای اسپرت با فناوری‌های مدرن و جوان‌پسند را در این گروه داشته باشد.

چری اومودا ۵ با موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم به بازار جهان و ایران راه پیدا می‌کند. نسخه‌های هیبریدی و برقی این خودرو نیز در آینده به بازارهای جهانی فرستاده خواهند شد. این موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژی پیش از این در چری تیگو ۸ پرو دیده شد و حالا قرار است بر روی فونیکس امودا ۵ نیز نصب شود.

اومودا ۵ در حال حاضر در بیش از ۳۰ کشور جهان عرضه شده و با استقبال بالای جوانان روبه‌رو شده است. کراس‌اور اکسید C-DM

خودروی پلاگین هیبرید اکسید C-DM نیز در شانگهای ۲۰۲۳ نمایش داده شد. این کراس‌اور از نظر ابعاد، مشابه تیگو ۸ است اما با بهره‌گیری از سیستم پلاگین هیبرید، قدرتمندتر و کم‌مصرف‌تر خواهد بود. با قدرت ۳۲۶ اسب بخار و گشتاور ۵۶۵ نیوتن‌متر برای اکسید C-DM استفاده می‌شود. این خودرو فراتر از شتاب بالا، قابلیت‌های بسیار در مصرف سوخت و حرکت برقی دارد؛ چراکه پس از شارژ باتری‌ها با اتصال به برق شهری، تنها یک لیتر در صد کیلومتر، مصرف بنزین خواهد داشت. این خودرو می‌تواند، مسافتی حدود ۱۰۰ کیلومتر را بی‌نیاز از سوخت فسیلی و صرفا با تکیه بر شارژ باتری، طی کند. شاسی بلند دو دیفرانسیل TJ-۱

گروه چری برای طبیعت‌گردان و دوست‌داران محیط زیست، محصولی ویژه به نام TJ-۱ طراحی و تولید کرده که علاه‌وبر سیستم دو دیفرانسیل، مجهز به فناوری پلاگین هیبرید و مصرف سوخت پایین است. این خودرو در دو مدل تمام بنزینی و پلاگین هیبرید تولید می‌شود. مدل پایه به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو و گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه مجهز است تا ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاورداشته باشد.

همچنین مدل پلاگین هیبریدی از پیشرانه ۱.۵ لیتر سود می‌برد که قدرت آن به ۱۵۴ اسب بخار با نهایت گشتاور ۲۲۰ نیوتون متر می‌رسد. این خودرو نیز در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها یک لیتر مصرف سوخت خواهد داشت و شعاع حرکتی آن در حالت تمام برقی نیز بیش از ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. آریزو ۸ جذاب

آریزو ۸ دیگر محصول جدید برند چری است که در نمایشگاه خودرو شانگهای به نمایش گذاشته شد. نسخه آزمایشی این خودرو در حال حاضر وارد ایران شده و پس از انجام تست‌های فنی وارد بازار خواهد شد.

سدان چری آریزو ۸ با سبک طراحی مشابه آریزو ۶ پرو و حالتی شبیه به سدان‌های کوپه با دو نوع پیشرانه ۱/۵ لیتر توربو و ۱/۶ لیتر توربو تولید می‌شود. مدل ارزان‌تر با گیربکس CVT، قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر دارد؛ اما نسخه‌ی قوی‌تر مجهز به سیستم TGDI است. مدل اصلی، ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=25060

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰