نارضایتی مشتریان از ۷۵ درصد به ۲۵ درصد کاهش یافت - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
2
در خدمات پس از فروش خودروها

نارضایتی مشتریان از ۷۵ درصد به ۲۵ درصد کاهش یافت

  • کد خبر : 20482
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
نارضایتی مشتریان از ۷۵ درصد به ۲۵ درصد کاهش یافت

مدیرعامل ایساکو (شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو) با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد نارضایتی مردم پیرامون مدت زمان تامین قطعات بوده است، از ارسال پک قطعات پیش از نیاز نمایندگی خبر داد که سبب شده میزان نارضایتی از ۷۵ درصد به ۲۵ درصد برسد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، بابک سلاجقه در نشست خبری امروز (دوشنبه) خود در محل گروه صنعتی ایران‌خودرو، ضمن اشاره به اینکه طی ۱۳ سال مقام اول خدمات پس از فروش را کسب کرده‌ایم، اظهار کرد: امسال توانستیم به رتبه یک در این خصوص دست پیدا کنیم و همواره درتلاش هستیم تا بتوانیم کسب رتبه یک را حفظ کنیم.  نحوه ارائه خدمات بازرسی تمامی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس‌ از فروش از سوی وزارت صمت و ایساکو مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
مدیرعامل ایساکو ادامه داد: تمامی شبکه‌های نمایندگی ایساکو به چند شیوه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا تمامی شاخص‌های مرتبط، در بهترین حالت خود قرار داشته باشد.  
وی ضمن تاکید بر اینکه نمی‌توانیم مدعی نبود ایراد در عملکرد خود باشیم، گفت: با این وجود اما تمامی عملکرد پرسنل و شبکه‌های نمایندگی رصد و پایش ویژه می‌شود. زیر ساخت‌های علمی سازمان در حال توسعه است و پرسنل به صورت مرتب در حال آموزش هستند.  از ابتدای سال جاری جلسات خوبی با وزیر صمت و مدیرعامل ایران خودرو در خصوص جلوگیری از ورود قطعات قاچاق و غیر اصل به شبکه خدمات برگزار شده و به صورت منظم در حال پایش هستیم.
این مدیر صنعتی خاطرنشان کرد: آمارهایی که از بخش خدمات منتشر می‌شود ارتباطی با سازمان خدمات پس از فروش ایساکو نداشته و از طریق نهادهای نظارتی و ارزیابی انجام می‌شود.
وی ضمن تاکید براینکه در ادغام نمایندگی‌های خدمات پس از فروش بایستی زیرساخت‌ها بررسی شوند، گفت: جلسه‌های متعددی با مدیران سایپا یدک برگزار شده تا مشکلات زیرساختی حل شود تا با توجه به تفاوت‌های ساختاری، امکان لینک شدن دو بخش باهم فراهم شود.  در یک ماه آینده قرار است یک نمایندگی به صورت پایلوت راه‌اندازی شود و در صورت موفقیت، این طرح گسترش خواهد یافت.  
سلاجقه در ادامه اعلام کرد: سیاست حاکم بر ایساکو در بخش نمایندگی‌ها، توسعه نمایندگی است.  براساس بررسی‌های صورت گرفته علت بیش از ۷۵ درصد نارضایتی مردم در خصوص مدت زمان تامین قطعات بود. با توجه به‌ بررسی قطعات پر مصرف در هر شبکه نمایندگی در شهرهای مختلف، اقدام به ارسال پک قطعات پیش از نیاز نمایندگی کردیم.  ارسال پک‌های قطعات پیش از نیاز شبکه نمایندگی باعث شده تا میزان نارضایتی از ۷۵ درصد به ۲۵ درصد برسد.
مدیرعامل ایساکو در پایان بررسی مجازی و هوشمند مشکلات خودرو را از دیگر  اهدف سازمان خدمات پس از فروش ایساکو خواند.
در ادامه این نشست،  ماشالله وردینی- معاونت خدمات پس از فروش ایساکو- با بیان اینکه با توجه به فرمایشات مقام معظم معظم رهبری در خصوص ارتقا کیفیت محصولات، تلاش شد در ساختار به سوی بهبود و پیشرفت حرکت کنیم، گفت: شش اقدام نظیر، ‌ حذف خودروهای متوقف و معطل قطعات یدکی، کاهش زمان انتظار مشتری برای دریافت خدمات، استقرار رویه‌های حل مسئله خودروهای cv۲، ارتقا کیفیت عیب‌یابی و تعمیرات، جاری‌سازی استانداردهای کلامی در حوزه خدمات و عدم استفاده از قطعات غیر اصلی و نامعتبر در شبکه نمایندگی‌ها از جمله اقداماتی بوده است که برای رشد کیفیت خدمات پس از فروش در مراکز خدماتی ایساکو رخ داده است.
وی تصریح کرد: از اهداف اصل ما رشد در شاخص‌های کیفی و همچنین افزایش ظرفیت ارائه خدمات به متقاضیان است. در تلاش هستیم تا پایان سال جاری زمان دریافت خدمات برای هر خودرو را به زیر یک روز برسانیم و بصورت کامل موضوع خواب خودرو در نمایندگی‌ها را از میان ببریم.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=20482

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰