کمبود ریزتراشه گریبانگیر صنعت خودرو - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
1

کمبود ریزتراشه گریبانگیر صنعت خودرو

  • کد خبر : 20970
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
کمبود ریزتراشه گریبانگیر صنعت خودرو

مشکل تامین میکروچیپ ها، در مجموع تولید برنامه ریزی شده ۴.۲ میلیون خودرو در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، کمبود بی‌وقفه ریزتراشه‌ها، ۹۶۷۰۰ خودروی دیگر را از برنامه‌های تولید خودروسازان در سراسر صنعت خودروسازی خارج کرده است. بر اساس جدیدترین تخمین‌هایی که از سوی AutoForecast Solutions منتشر شده کارخانه‌های تولید خودرو در مناطق مختلف جهان از جمله کشور چین که در اوایل سال میلادی توانسته بود تا حد زیادی از بحران عبور کند، در حال حاضر دچار مشکل شده اند.

کارخانه‌های چینی، تولید ۸۲۰۰ خودرو در هفته را از برنامه‌های خود حذف کردند ودر مجموع تولید از دست رفته کارخانه‌های چینی در سال جاری به ۱۶۷۶۰۰ خودرو رسیده است. اما گفتنی است در مدت مشابه سال در سال ۲۰۲۱، چین ۱۰ برابر این رقم را از تولید خود را از دست داده بود.

کارخانه‌های آمریکای شمالی در این هفته تولید ۵۴ هزار وسیله نقلیه را از برنامه خود حذف می‌کنندو از طرفی کارخانه‌های آسیایی خارج از چین تولید ۲۵ هزار دستگاه خودرو را از دست خواهند داد.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که صنعت خودروسازی به دلیل مشکل تامین میکروچیپ ها، در مجموع تولید ۴٫۲ میلیون وسیله نقلیه در سراسر جهان را از برنامه‌های تولیدی خود در سال ۲۰۲۲ تا پایان سال جاری از دست خواهد داد.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=20970

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰