رشد ۲۱ درصدی تولید شرکت محورسازان - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
عملکرد هفت ماهه زیرمجموعه ایران‌خودرو نشان می‌دهد؛

رشد ۲۱ درصدی تولید شرکت محورسازان

  • کد خبر : 21964
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
رشد ۲۱ درصدی تولید شرکت محورسازان

مدیرعامل شرکت محورسازان از افزایش تولید ۲۱ درصدی معادل ۱۰۵هزار و ۴۲۶ عدد قطعه در هفت ماهه امسال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته در خطوط ماشین‌کاری و ساخت این شرکت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، حمیدرضا باریک بین با اشاره به این‌که شرکت محورسازان به منظور تحقق برنامه‌های تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو در سال جاری، گام های موثری برداشته است، گفت: این شرکت با سیاست گذاری حذف قطعات تبادلی در سال ۱۴۰۱ و جهت افزایش داخلی سازی محصولات، اورهال کردن تجهیزات و افزایش بهره‌وری و با توجه به موارد بازدارنده تولید از قبیل قطعی برق دو روز در هفته، عدم وجود لوازم یدکی دستگاه ها و تجهیزات (مصرف در سال های گذشته)، در هفت ماهه امسال علاوه بر راه‌اندازی کارگاه‌های جدید مربوط به اکسل عرضی آریسان، به افزایش تولید ۱۰۵ هزار و ۴۲۹ عدد قطعه نسبت به مدت مشابه سال گذشته دست یافته است.
وی افزود: شرکت محورسازان رکورد هفت ماهه تجمعی را با افزایش ۶۲ درصدی مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته درخطوط ماشین‌کاری و ساخت رقم زده است.
باریک بین تصریح کرد: تولید در گروه مونتاژ محصولات ایران خودرو نسبت به هفت ماهه سال گذشته نیز رشد قابل توجهی داشته و به عدد تولید ۴۷۲ هزار و ۴۸۱ ست (در اکسل های عقب، جلو و دیسک و توپی) رسیده و در این گروه نیز بیش‌ترین رشد در مهر ماه نسبت به سال گذشته اتفاق افتاده است.
وی با اشاره به درصد سهم محورسازان از گروه صنعتی ایران خودرو، عنوان کرد: این شرکت توانسته سهم صددرصدی خود را در گروه های ۲۰۶ ،۲۰۷، رانا، آریسان و تارا حفظ کند و در گروه ۴۰۵، دنا و پارس نیز با شکستن رکورد شش سال اخیر به بالاترین درصدهای تامین خود در هفت ماهه اول امسال دست یابد.
مدیرعامل شرکت محورسازان با اشاره به مزایای رقابتی این مجموعه قطعه ساز نسبت به سایر رقبای خود، یادآور شد: به عنوان یکی از شرکت‌های زیر مجموعه گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو و نیز به دلیل نزدیکی محورسازان به شرکت ایران خودرو، توانستیم به خوبی نوسانات موجود در زمینه تامین را جبران کرده و افت تولید احتمالی را به حداقل برسانیم.
وی با اشاره به تولید کمک فنر خودروی تارا در سال جاری توسط این شرکت، بیان کرد: محورسازان برای تولید بخشی از قطعات و مجموعه‌های خودروی کراس اوور ری را و محصول پروژه TF21 نیز در حال انجام برخی اقدامات مهندسی است تا بتواند به عنوان تامین کننده اصلی این محصولات با ایران خودرو همکاری کند.
باریک بین افزود: در خصوص افزایش تیراژ و تولید محصولات جدید، با چند شرکت دانش بنیان وارد مذاکره شده و در حال پیشبرد برنامه‌های تحقیق و توسعه جهت بومی سازی برخی قطعات هستیم که به محض حصول نتیجه دراین خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=21964

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰