۲۰۰ هزار خودرو خارجی ظرف ۶ ماه وارد می شود / مالیات بر عایدی سرمایه، مالیات ضد دلالی است - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
وزیر صنعت، معدن وتجارت:

۲۰۰ هزار خودرو خارجی ظرف ۶ ماه وارد می شود / مالیات بر عایدی سرمایه، مالیات ضد دلالی است

  • کد خبر : 23185
  • ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۹:۵۵
۲۰۰ هزار خودرو خارجی ظرف ۶ ماه وارد می شود / مالیات بر عایدی سرمایه، مالیات ضد دلالی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اول باید انحصار در صنعت خودرو شکسته شود. برای همین هدف، خودروسازان کوچک را تقویت می‌کنیم و امسال سهم آنها از تولیدات خودرو تاکنون دو برابر شده است. از سوی دیگر واگذاری خودروسازان را پیگیری می‌کنیم و طرح سوم هم واردات است که عرضه ۲۰۰ هزار خودروی خارجی طی شش ماه را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، سید رضا فاطمی امین، با بیان این مطلب اظهار داشت: در ۹ ماه نخست امسال تقریبا به اندازه ۱۲ ماه سال گذشته، خودرو تولید شده است.

وزیر صمت با اشاره به تسریع در اجرای فرآیند واردات خودرو در فاصله کوتاهی پس از ابلاغ مصوبه دولت، گفت: در سال ۱۳۸۲ که واردات خودرو آزاد شد دو سال طول کشید تا واردات انجام شود اما این بار در دو ماه واردات خودرو آغاز شده است و از این پس محموله‌های متعدد خودروهای وارداتی را شاهد خواهیم بود.

وی از اقدامات دولت برای کاهش قیمت تمام‌شده خودروهای وارداتی خبر داد و گفت: ۲۷ هزار دستگاه خودرو ثبت سفارش شده که بخش زیادی از آنها ۱۰ هزار دلار یا کمتر هستند و خودروهای اقتصادی محسوب می‌شوند.

فاطمی امین همچنین افزود: با عرضه خودروهای وارداتی و ایجاد رقابت در بازار، به تدریج قیمت خودروهای تولید داخل و خودروهای کارکرده پایین خواهد آمد و کل بازار تنظیم خواهد شد.

وزیر صمت مشکل صنعت خودرو را عدم توازن بین عرضه و تقاضا دانست و گفت: چنین مشکلی در صنعت لوازم خانگی وجود ندارد زیرا آنقدر عرضه و تولید لوازم خانگی بالا رفته که دیگر هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد و امسال با وجود افزایش نرخ ارز، دیگر کسی به دنبال خرید سرمایه‌ای لوازم خانگی نمی‌رود. اما در مورد خودرو چون عرضه کمتر از تقاضا است، فضای سرمایه‌ای در بازار آزاد ایجاد شده است. این در حالی است که قیمت خودرو در بازار به همین علت رواج سوداگری بالا رفته است.

مجلس مالیات بر عایدی سرمایه را سریع‌تر تصویب کند

فاطمی امین راهکار رفع این معضل را افزایش عرضه و کنترل تقاضا با تصویب مالیات بر عایدی سرمایه دانست و ابراز امیدواری کرد نمایندگان مجلس هرچه سریع‌تر این طرح را تصویب کند.

وی افزود: مالیات بر عایدی سرمایه، مالیات ضد دلالی است و دلالان باید نگران اجرای این نوع مالیات باشند و مردم نباید نگران باشند.

فاطمی امین از رکوردشکنی تولید خودرو در آذرماه خبر داد که طی پنج سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

به گفته وی، طی شش ماه آینده ۷۰۰ هزار خودروی داخلی عرضه خواهد شد و ۲۰۰ هزار خودروی وارداتی هم عرضه خواهد شد که در قالب طرح‌های فروش فوری یا پیش‌فروش چندماهه خواهد بود. این حجم از عرضه، بسیاری از تقاضا را پاسخ خواهد داد و آشفتگی موجود را رفع خواهد کرد.

وزیر صمت در پایان با اشاره به شماره تماس ۱۲۴ از مردم خواست، انتقادات و گزارش‌های فساد را مستقیما خبر بدهند.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=23185

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰