وضعیت صنعت خودرو به‌زودی متفاوت خواهد شد - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

وضعیت صنعت خودرو به‌زودی متفاوت خواهد شد

  • کد خبر : 23830
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
وضعیت صنعت خودرو به‌زودی متفاوت خواهد شد

رئیس جمهوری صبح امروز (یکشنبه) با حضور در صحن علنی مجلس، ضمن اشاره به افزایش تولیدات صنعتی و از جمله خودرو، بر ادامه روند افزایش تولید خودرو با تمرکز بر تولیدِ با کیفیت تاکید کرده و معتقد است که کمبودها با واردات جبران خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲ بهمن ماه) خود به بررسی گزارش شور اول کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور با حضور رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه پرداختند و در نهایت، اعضای کمیسیون پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان، کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را تصویب کردند.
سید ابراهیم رئیسی با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در دفاع از کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، ضمن تاکید بر اینکه تمام تلاش دولت بر این بوده است که سال جاری را با رشد اقتصادی دنبال کند، به حدود چهار درصد رشد اقتصادی، رشد سرمایه‌گذاری، کاهشی شدن تورم و رشد تولید اشاره کرد.
رئیس جمهوری در رابطه با صنعت خودرو، ضمن اشاره به افزایش تولید خودروهای سبک و سنگین، اظهار کرد: تولید خودرو مدنظر است و کمبودها با واردات جبران خواهد شد.  
وی اساس کار را توجه به تولید خودروی با کیفیت دانسته و از برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت دولت در زمینه خودرو، خبر داده و خاطرنشان کرده است که حتما به‌زودی وضعیت متفاوت خواهد شد. ضمن اینکه دولت در این حوزه، برنامه‌های بلندمدت نیز دارد.
رئیسی در پایان یادآور شده است که لایحه بودجه به همه فعالان اقتصادی بایستی پیام امیدبخش داشته باشد تا فعالیت اقتصادی در کشور بیشتر شود.
گفتنی است که در اسفند ماه سال گذشته، رئیس جمهوری از ایران‌خودرو و سایپا بازدید کرد و برای فعالیت در سال ۱۴۰۱ این دو شرکت بزرگ خودروساز فرمان هشت بندی صادر کرد.
یکی از اولویت‌های این فرمان، در حوزه تولید و تاکید بر افزایش حداقل ۵۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بود.
دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا در مجموع یکسال ۱۴۰۰،   ۷۵۵ هزار و ۶۴۴ دستگاه خودرو به تولید رساندند؛ بنابر دستور رئیس جمهوری، امسال بایستی حداقل ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو تولید کنند.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=23830

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰