مجموعه واگن سازی پارس نماد کارآمدی و توسعه صنعت است - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

مجموعه واگن سازی پارس نماد کارآمدی و توسعه صنعت است

  • کد خبر : 24048
  • ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
مجموعه واگن سازی پارس نماد کارآمدی و توسعه صنعت است

معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: در مجموعه واگن سازی پارس، کارآمدی و توسعه صنعت ریلی متبلور شده است تا محصولات ویژه با فناوری های پایه بالا را در صنعت واگن سازی و تولید لوکوموتیو آماده کنند که در این حوزه نیز بی نظیر هستند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، محمد منصوری ۲۲ بهمن در آیین رونمایی از اولین سری واگن های مسافری ۵ ستاره و واگن های ۲۶ متری حمل کانتینر در واگن پارس اراک اظهار کرد: حضور مردم در راهپیمایی امروز حضوری بی نظیر و نقطه عطفی در مراسم های مشابه بود که چشم فتنه را کور می کند و تعلق خاطر و دلبستگی و تعلق عمیق و باور مردم به آرمان های انقلاب را تداعی می کند.
وی افزود: همچنین امروز بخشی از پروژه های استان مرکزی رونمایی و افتتاح شد، در ایام دهه فجر پروژه های خوبی در سطح کشور آماده بهره برداری شد.

معاون اجرایی رئیس جمهوری تصریح کرد: در دهه فجر امسال بیش از ۲۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات داخلی و ۸ ونیم میلیارد دلار سرمایه گذاری ارزی برای پروژه ها هزینه و آماده افتتاح شدند که از دهه فجر وارد فرآیند خدمت رسانی به مردم می شوند که سهم استان مرکزی از این پروژه هارقم قابل توجهی است.
منصوری ادامه داد: بیش از ۱۵۰۰ پروژه کوچک و بزرگ با اعتباری بالغ بر ۴۷۰۰ میلیارد تومان در استان مرکزی آماده افتتاح و بهره برداری شدند که بعد از فعال شدن این پروژه ها بیش از ۸۳۰۰ شغل ایجاد می شود.
وی با اشاره به اینکه در میان این پروژه ها، برخی فعالیت ها به لحاظ راهبردی اهمیت ویژه ای برای کشور دارد، گفت: در مجموعه واگن سازی پارس نماد کارآمدی و توسعه صنعت ریلی متبلور است و این مجموعه زحماتی زیادی را متحمل شده است تا محصولات ویژه با فناوری های پایه بالا را در صنعت واگن سازی و تولید لوکوموتیو آماده کند که در این حوزه نیز بی نظیر هستند.
منصوری با اشاره به گلایه های موجود از سوی مجموعه نسبت به موضوع واردات لوکوموتیو و واگن بیان کرد: مقرر شد این مهم در هیئت دولت مطرح شود، امروز نیز در این بازدید دو محصول شامل اولین سری از واگن های مسافری ۵ ستاره و واگن باری ۲۶ متری با قابلیت حمل کانتینرهای ۲۰ فوت وارد چرخه تولید شد که در صنایع ریلی و بندری بسیار قابل استفاده و نیاز کشور است.
معاون اجرایی رئیس جمهوری افزود: زمانی که مجموعه های توانمندی همچون واگن پارس وجود دارد باید به اجرای سیاست حمایت از تولید داخل کمک شود و این مجموعه ها به حداکثر ظرفیت تولیدی خود برسند، سیاست دولت مردمی نیز همین است که با نهایت توان از صنایع داخلی حمایت شود. اینجا محل تجمع ظرفیت مهندسی و نیروهای نخبه جوان انقلابی داخل کشور و هم افزایی کارگران است و فعال شدن کامل این مجموعه می تواند از خروج ارز از کشور جلوگیری کند.
وی تاکید کرد: صنعت ریلی نیز جزو صنایع راهبردی کشور است که دولت به این موضوع توجه دارد و پیگیری می شود که حمایت همه جانبه از این مجموعه اتفاق بیفتد.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=24048

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰