سنگین‌های باری رکورد زدند - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

سنگین‌های باری رکورد زدند

  • کد خبر : 24391
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
سنگین‌های باری رکورد زدند

از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه، بیشترین رشد تولید در انواع خودروها متعلق به سنگین‌های باری شامل کامیون، کامیونت و کشنده معادل ۱۶۶ درصد است و کمترین هم متاسفانه متعلق به سواری است که تنها ۱۳ درصد نسبت به ۹ ماهه سال گذشته رشد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه، بیش از ۸۷۰ هزار دستگاه از انواع خودروها در کشور تولید شده که از این میزان، بیشترین سهم تیراژی متعلق به خودروهای سواری البته با کمترین درصد رشد است.  
تا پایان پاییز امسال، ۷۶۰ هزار و ۱۸۶ دستگاه خودرو تولید شده که نسبت به ۶۷۴ هزار ۲۰۴ دستگاه تولیدی در مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۳ درصدی را رقم زده است.
پس از آن بیشترین تیراژ خودرو، در دسته وانت‌هاست که خودروسازان داخلی با افزایش تولید ۵۱ درصدی طی ٩ ماهه امسال نسبت به تولید وانت‌ها در مدت مشابه سال گذشته، از ۵۸ هزار و ۷۰۹ دستگاه به ۸۸ هزار و ۷۹۵ دستگاه رسیده است.
اما به لحاظ درصد افزایش، پس از ۱۳ درصد رشد سواری‌ها، تراکتورها رشد ۱۸ درصد را در ۹ ماهه ۱۴۰۱ نسبت به ۹ ماهه ۱۴۰۰ داشته و از ۱۶ هزار و ۴۴۹ دستگاه تولیدی  به ۱۹ هزار و ۴۹۲ دستگاه رسیده‌اند.  
در مجموع ۴۲۸۰ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و ون تولید شده است که نسبت به ۱۷۳۲ دستگاه تولیدی در مدت مشابه سال گذشته، ۱۴۷ درصد بیشتر شده است.
 بالاترین رشد تولید خودروسازان در حوزه سنگین‌های باری (کامیون، کامیونت و کشنده)  است که ۱۶۶ درصد بیشتر شده و از ۸۶۴۳ دستگاه تولید شده طی ۹ ماهه سال گذشته، به ۲۲ هزار و ۹۵۸ دستگاه در مدت مشابه امسال رسیده است.
 بر اساس آمار وزارت صمت، در ۹ ماهه امسال ۱۹۶ هزار تن لاستیک خودرو در کشور تولید شده که نسبت به ۱۹۴ هزار تن تولیدی در مدت مشابه سال گذشته، یک درصد بیشتر است.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=24391

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰