خودروهایی که در کشور سازنده مصرف نمی‌شوند! - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

خودروهایی که در کشور سازنده مصرف نمی‌شوند!

  • کد خبر : 24481
  • ۰۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
خودروهایی که در کشور سازنده مصرف نمی‌شوند!

مکزیک خودروهای برقی زیادی تولید می‌کند، اما تعداد اندکی از مکزیکی‌ها آنها را می‌رانند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، با توجه به برنامه تسلا برای افتتاح کارخانه پنج میلیارد دلاری گیگافکتوری در مکزیک، این کشور باید به زودی قطب تولید وسایل نقلیه الکتریکی شود اما خودروهای بدون آلایندگی برای اکثر مکزیکی‌ها بسیار گران هستند و رانندگی با آنها در بسیاری مناطق با عدم دسترسی به ایستگاه‌های شارژ کافی، ممکن نیست.
شرکت‌های جنرال‌موتورز، فورد موتور، بی ام و و آئودی فولکس واگن در حال تولید خودروهای برقی در مکزیک هستند یا قصد دارند این کار را انجام دهند و مکزیک همچنین یک تولیدکننده خودروهای برقی خانگی با نام Zacua  دارد که در فهرست ثبت نشده است.
مارسلو ابرارد، وزیر امور خارجه و از مدعیان ریاست جمهوری آینده مکزیک گفت که دولت می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ نیمی از کل خودروهای فروخته شده در داخل کشور را خودروهای برقی تشکیل دهند.
مقامات نیز اظهار کردند که این هدف شامل تمام وسایل نقلیه بدون آلایندگی، از جمله خودروهای هیبریدی و هیدروژنی است. با این حال، برای رسیدن به آن کار زیادی لازم است.
طبق گزارش انجمن صنعت خودرو مکزیک، خودروهای برقی تنها ۰.۵ درصد از فروش خودروهای داخلی سال گذشته را تشکیل می‌دادند که بسیار پایین‌تر از ۵.۸ درصدی ایالات‌متحده است و اگر هیبریدی‌ها افزوده شود، مکزیک به ۴.۷ درصد می‌رسد.
سال گذشته حدود ۱.۱ میلیون خودروی جدید در مکزیک فروخته شد و فقط ۵۶۰۰ دستگاه از این خودروهای الکتریکی بودند که بسیار کمتر از ۸۴۰۰ فروخته شده در بزرگ‌ترین بازار خودروی آمریکای لاتین، برزیل است. این کشور برای استفاده از خودروهای الکتریکی به ایستگاه های شارژ بیشتری نیاز دارد. مکزیک حدود ۱۱۰۰ ایستگاه شارژ در کشور دارد که بیشتر در پایتخت و شهرهای بزرگ هستند.
ارزان‌ترین مدل تسلا با حدود ۵۵ هزار دلار قیمت و افزوده‌شدن هزینه شارژر، به این معنی است که اکثر مکزیکی‌ها نمی‌توانند یک خودروی الکتریکی بخرند.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=24481

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰