بویینگ مکس ۷۳۷ تا دوشنبه آماده پرواز می شود - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

بویینگ مکس ۷۳۷ تا دوشنبه آماده پرواز می شود

  • کد خبر : 3794
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۹ - ۰:۵۵
بویینگ مکس ۷۳۷ تا دوشنبه آماده پرواز می شود

اکنون بیش از یک سال است که بوبینگ تلاش می کند تا نقص سیستم‌های کنترل پرواز خود را بر روی ۷۳۷ MAX پس از دو سانحه مرگبار در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ برطرف کند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به گفته برخی منابع پروازهای تست صلاحیت پرواز بویینگمکس ۷۳۷  ممکن است از اوایل دوشنبه آینده آغاز شوند، طبق گفته‌ها این پروازهای آزمایشی طی دو یا سه روز انجام می‌شوند.
FAA (اداره هوانوردی آمریکا) در حال بررسی اسناد بویینگ است تا مشخص کند آیا این شرکت معیارهای لازم برای انتقال به مرحله بعدی ارزیابی را رعایت کرده است یا خیر . به گفته FAA پروازهای صدور گواهینامه صلاحیت پرواز فقط پس از رضایت از این داده‌ها انجام خواهد شد.
منابع درون بوئینگ و (FAA) می گویند که پروازهای تست صلاحیت پرواز می توانند تا دوشنبه آینده انجام شوند. البته برخی منابع نیز روز سه شنبه را برای آغاز این پروازها عنوان کرده اند. این بدان معناست که این مرحله از فعالیت‌های سنجش صلاحیت پرواز در درجه اول در داخل ایالات متحده انجام می شود.
سیاتل تایمز تخمین می زند که اگر پروازهای هفته آینده به واقعیت تبدیل شود، MAX باید برای صدور اعتبار FAA در اواسط ماه سپتامبر خودش را آماده کند. دریافت این اعتبار از FAA اجازه می دهد تا آموزش‌های خلبانی مجددا از سر گرفته شود و شرکت‌های هواپیمایی به طور بالقوه قبل از پایان سال ۲۰۲۰ دوباره پرواز با MAX را از سر بگیرند.
با این حال، مقامات هواپیمایی کشوری در خارج از ایالات متحده ممکن است مراحل سنجش صلاحیت پرواز خود را برای این هواپیما داشته باشند، به این معنا که زمان بندی آن‌ها برای استفاده از MAX  متفاوت از زمان در نظر گرفته شده توسط آمریکاست. آژانس ایمنی حمل و نقل هوایی اروپا (EASA ) تنها یک نمونه از آژانس‌هایی است که علاوه بر FAA ، می خواهد فرایند سنجش خود را انجام دهد.
با این حال، محدودیت‌های مسافرتی ناشی از کوید ۱۹ مانع ورود مسافران کشورهای اتحادیه اروپا به ایالات متحده شده است. Northcote ، رئیس ارتباطات EASA ، می گوید که این امر تاکنون مانع برنامه ریزی EASA برای پروازهای معتبر MAX شده است.سیاتل تایمز گزارش می دهد که مسوولان در اروپا و کانادا خواستار تغییر در سیستم‌های کنترل پرواز ۷۳۷ MAX بودند.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=3794

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰