بررسی میزان فروش هواپیماهای تجاری بویینگ و ایرباس - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10
کرونا چقدر به شرکت‌های هواپیمایی بزرگ ضرر زد؟

بررسی میزان فروش هواپیماهای تجاری بویینگ و ایرباس

  • کد خبر : 9461
  • ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
بررسی میزان فروش هواپیماهای تجاری بویینگ و ایرباس

به دنبال مشکلاتی از قبیل محدودیت‌های اعمال شده برای مسافرت و همچنین کاهش تولید به دلیل تعطیلی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، میزان تحویل هواپیما توسط شرکت‌های بزرگی همچون بویینگ و ایرباس به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از افتصاد آنلاین، با گذر از سال اسف‌بار ۲۰۱۹، که به دلیل مشکلات ایمنی ۷۳۷ MAX میزان تحویل هواپیماهای بویینگ به نصف کاهش یافت، سال ۲۰۲۰ نیز اگر بدتر نباشد، به همان اندازه برای این شرکت بزرگ هوانوردی آمریکایی نامساعد شکل می‌گیرد.
طبق آمار منتشر شده در روز سه‌شنبه، بویینگ در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰، تنها ۲۰فروند هواپیمای تجاری تحویل داده، که مجموع آن برای شش ماه نخست سال به ۷۰فروند می‌رسد، در حالی که تعداد آن در نیمه نخست سال ۲۰۱۹، ۲۳۹فروند بود.
گرگ اسمیت، مدیر ارشد مالی و معاون اجرایی شرکت بویینگ در اطلاعیه مطبوعاتی شرکت گفت: “میزان تحویل هواپیماهای تجاری ما در سه ماهه دوم منعکس‌کننده تاثیرات قابل توجه بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ بر روی مشتریان و عملکرد ما بوده که شامل تعطیلی تولید هواپیماهای تجاری ما برای چندین هفته است.”
همانطور که در نمودار ارائه شده مشاهده می‌شود، از آنجایی که بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ با تمام نیرو ضربه خود را به صنعت هوانوردی وارد کرده، بویینگ در سال جاری با چنین مشکلاتی تنها نیست.
گفتنی است که پروازهای بیشماری به دلیل محدودیت‌های مسافرتی گسترده لغو شد و بسیاری از خطوط هوایی سفارش هواپیماهای جدید را به حالت تعلیق درآوردند یا لغو کردند.
قابل ذکر است که ایرباس در شش ماه نخست سال ۲۰۲۰، ۱۹۶فروند هواپیما تحویل داد و پیش‌بینی می‌شود مجموع آن در سال جاری کمتر از ۸۶۳هواپیمای تحویل داده در سال گذشته باشد.
در نمودار ارائه شده، تعداد هواپیماهای تجاری به فروش رسیده توسط ایرباس و بویینگ در سراسر جهان را مشاهده می‌کنید؛

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=9461

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰