ون برقی همه کاره فولکس که وانت هم می شود - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
18

ون برقی همه کاره فولکس که وانت هم می شود

  • کد خبر : 9774
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
ون برقی همه کاره فولکس که وانت هم می شود

ون برقی «ایی باسی» زیباترین و تحسین برانگیزترین ون فولکس واگن است که خود فولکس آن را نساخته است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، مردم منتظرند سال ۲۰۲۱ از راه برسد چون خیلی از کمپانی ها و شرکت ها عرضه محصول خود را به سال ۲۰۲۱ موکول کرده اند؛ سال ۲۰۲۱ که بیاید مردم از شر خیلی چیزها هم راحت می شوند از جمله خود سال ۲۰۲۰ که شرش برای همیشه کم می شود و لازم نیست که دیگر به آن فکر کنیم!
اما از جمله چیزهایی که سال ۲۰۲۱ با خود به ارمغان می آورد ون یا مینی بوس بسیار زیبای برقی «ایی باسی» eBussy گروه خودروسازی فولکس واگن است که با ملحق شدن برند «الکتریک برندز» به این گروه عرضه خواهد شد.
الکتریک برندز ابتدا با تولید اسکوترهای برقی از اواخر سال ۲۰۱۸ پا به عرصه تولید گذاشت و بعد تصمیم گرفت نوآورانه ترین خودروی سبک همه کاره برقی را به دنیا عرضه کند. چه قدر خوب است که وقتی آدم رؤیایی در ذهن می پروراند، رؤیایی بزرگ باشد و اهداف خود را از همان اول مشخص کند. هر چند تا سوار این ون برقی همه کاره نشده ایم نمی توانیم قضاوت کنیم اما از ظاهر امر پیدا است که الکتریک برندز، اهداف بزرگی تعریف کرده و به آنها هم رسیده است.
البته خود فولکس واگن مدت ها است که وعده داده ون ID.Buzz را با همین مشخصات عرضه کند. اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.
از ویژگی های ایی باسی این است که با معماری مادولار تولید می شود برای مثال شاسی آن دو حالت دارد یا مخصوص دشت و دمن و در اصطلاح آفرود و دوم شاسی مخصوص مسیرهای شهری. چون معماری آن مدولار است،‌ به راحتی می توان از آن به عنوان مینی ون یا وانت استفاده کرد. یعنی به راحتی به همدیگر تبدیل می شوند. و باز هم به دلیل آن که مدولار است به راحتی می توان آن را راست فرمان یا چپ فرمان کرد. به بیان ساده تر وقتی وارد انگلستان می شوید که فرمان آن در سمت راست خودرو قرار دارد می توانید آن را راست فرمان کنید. حتی می توان فرمان آن را در وسط بین صندلی راننده و شاگرد قرار داد! اصلا می توان فرمان را روی داشبورد از راست به چپ کشید و برعکس. دلیل آن هم این است که فرمان و پدال های خودرو به صورت مکانیکی به اجزای دیگر خودرو وصل نیستند.
فرقی ندارد که استایل بدنه را کدام انتخاب کرده باشید، باتری ۱۰ کیلووات-ساعت برای طی مسافت ۱۲۴ مایل (حدود ۲۰۰ کیلومتر) به ازای هر بار شارژ کافی است. البته امکان نصب پنل های خورشیدی روی سقف آن برای افزایش پیمایش وجود دارد و ترمز آن از نوعی است که باتری را دوباره شارژ می کند. اگر بسته باتری ۳۰ کیلووات ساعتی هم برای آن خریداری کنید پیمایش به ازای هر بار شارژ را به ۳۷۳ مایل (۶۰۰ کیلومتر) و با افزودن پنل خورشیدی به ۴۹۷ مایل (۸۰۰ کیلومتر) می رسد.
این ون طوری طراحی شده که می توان باتری خالی شده را در ایستگاه های خاص با باتری پر تعویض کرد.
این خودروی همه کاره ۲۰ اسب بخار توان و ۷۳۷ پوند-فوت گشتاور دارد و خود ون بین ۹۹۲ تا ۱۳۲۲ پوند وزن دارد و می تواند ۲۲۲۰ پوند (حدود یک تن) بار علاوه بر سرنشینان را هم جابه جا کند.
قیمت آن هم منطقی است و از پایه قیمتی ۱۸,۲۷۳‌ دلار شروع می شود و بسته به امکانات مثل امکانات کمپ و اردو تا ۳۳,۳۰۹ دلار هم می رسد.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=9774

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰