تویوتا آلایندگی کارخانه‌های خود را تا سال ۲۰۳۵ به صفر می‌رساند - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

تویوتا آلایندگی کارخانه‌های خود را تا سال ۲۰۳۵ به صفر می‌رساند

  • کد خبر : 14702
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱:۱۴
تویوتا آلایندگی کارخانه‌های خود را تا سال ۲۰۳۵ به صفر می‌رساند

یکی از مدیران ارشد شرکت خودروسازی تویوتا اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تمام کارخانه های خود را در سراسر جهان تا سال ۲۰۳۵ به کربن خنثی تبدیل کند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، یکی از مدیران ارشد شرکت خودروسازی تویوتا روز جمعه اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تمام کارخانه های خود را در سراسر جهان تا سال ۲۰۳۵ به کربن خنثی تبدیل کند.
این شرکت ژاپنی برنامه زمانی برای دستیابی به هدف انتشار صفر خالص دی‌اکسید کربن کارخانه های خود را به میزان ۱۵ سال از سال ۲۰۵۰ جلو انداخته است.
ماسامیچی اوکادا، مدیر ارشد تولید تویوتا گفت که این خودروساز ابتدا در معرفی فن آوری های جدید برای فرآیندهایی مانند رنگ، پوشش و ریخته گری تمرکز خواهد کرد.
اوکادا در جلسه توجیهی رسانه های آنلاین گفت: به این ترتیب، بر فرآیندهایی که تولید دی اکسید کربن بالایی دارند تمرکز می شود و تا جایی که ممکن است انتشار این گاز کاهش خواهد یافت و حتی از بین خواهد رفت.
وی گفت: با شناسایی این حوزه ها، منابع خود را متمرکز خواهیم کرد و معتقدیم که این امر باعث کوتاه شدن زمان دستیابی به خنثی سازی کربن می شود.
اوکادا افزود: این خودروساز همچنین در نظر خواهد داشت که برق مورد نیاز خود را چه در محل کارخانه های خود و چه خارج از آنها با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر تامین کند.
با افزایش فشار بر خودروسازان جهانی برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای، سازنده خودروهای لوکس بی ام و نیز اعلام کرد که انتشار کربن کارخانه های خود را در چین تا پایان سال جاری میلادی به صفر خواهد رساند.
شرکت آمریکایی فورد نیز اعلام کرد که قصد دارد برق تمام کارخانه های خود را با استفاده از انرژی های تجدید پذیر تا سال ۲۰۳۵ با منابع محلی تأمین کند.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=14702

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰