راه‌اندازی نرم‌افزار اطلاع‌رسانی آنلاین زمان و مکان تصادف/ امدادرسانی سوانح سریع می‌شود - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

راه‌اندازی نرم‌افزار اطلاع‌رسانی آنلاین زمان و مکان تصادف/ امدادرسانی سوانح سریع می‌شود

  • کد خبر : 14969
  • ۰۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
راه‌اندازی نرم‌افزار اطلاع‌رسانی آنلاین زمان و مکان تصادف/ امدادرسانی سوانح سریع می‌شود

مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری گفت: با هماهنگی کمیسیون ایمنی راه‌ها و در قالب تفاهم‌نامه انجمن خیرین راه و ترابری و یک شرکت دانش‌بنیان داخلی، نرم‌افزار اطلاع‌رسانی آنلاین زمان و مکان وقوع تصادف راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، سیدحسین میرشفیع در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به وقوع دو حادثه اتوبوس خبرنگاران و سربازان‌معلم اظهار داشت: ۱۹ دقیقه پس از آنکه حادثه اتوبوس خبرنگاران رخ داد، ‌افراد حاضر در صحنه حادثه به اورژانس اطلاع دادند و حدود ۱۱ دقیقه طول کشید که اورژانس سر صحنه حادثه حاضر شد.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما در سوانح رانندگی، عدم هماهنگی همه ارگان‌های امدادی و پلیس راه است، همچنین موضوع تسریع امدادرسانی در سوانح رانندگی حیاتی است.
مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری افزود: در این راستا با هماهنگی کمیسیون ایمنی راه‌ها، طی تفاهم‌نامه انجمن خیرین راه و ترابری و یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، نرم‌افزاری تهیه خواهد شد که این نرم‌افزار برای عموم مردم قابل دسترس است و روی تلفن همراه مردم نصب می‌شود.
میرشفیع افزود: طی توافق اولیه با کمیسیون ایمنی راه‌ها و اورژانس، در حال پیگیری هستیم تا این نرم‌افزار در سه تا چهار ماه آینده عملیاتی شود و شرکت نرم‌افزاری داخلی هم بانی این کار شده است.
وی با تأکید بر اینکه فراگیری این نرم‌افزار در بین همه کاربران جاده حیاتی است، گفت: سیستم کار این نرم‌افزار اینگونه است که اگر بلافاصله پس از وقوع تصادف، هر کاربر‌ موقعیت مکانی (لوکیشن) و زمان حادثه را در نرم‌‌افزار اعلام کند، این اطلاعات آنلاین برای اورژانس، هلال‌احمر، پلیس راه، سازمان راهداری و دیگر نهادهای متولی و امدادی ارسال می‌شود و بدین ترتیب اعزام نیروهای امدادی به سرعت انجام خواهد شد.
مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری تأکید کرد: یکی از مشکلات ما در سوانح رانندگی به موقع نرسیدن نیروهای امدادی و افزایش تلفات پس از وقوع تصادف است.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=14969

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰