سنگین‌های باری در عرش؛ وانت‌ها در قعر - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
5
ارزیابی کیفیت خودروهای سنگین تولید داخل در تیرماه نشان داد

سنگین‌های باری در عرش؛ وانت‌ها در قعر

  • کد خبر : 15677
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۳۳
سنگین‌های باری در عرش؛ وانت‌ها در قعر

ارزیابی کیفی صورت گرفته از خودروهای سنگین و وانت‌های تولیدی تیر ماه سال جاری نشان می‌دهد که برخلاف آنکه از بین ۱۳ خودرو سنگین مورد ارزیابی قرار گرفته، دو پنج ستاره و هشت خودرو چهار ستاره‌اند، باکیفیت‌ترین وانت‌ها سه ستاره‌اند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش ارزشیابی کیفی صورت گرفته از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI) در گروه خودروهای سنگین و وانت‌های تولیدی تیر ماه امسال، خودروهای سنگین به‌ویژه کامیونت‌ها و کشنده‌ه در اوج کیفیت هستند و پنج یا چهار ستاره‌اند اما در مقابل وانت‌ها در قعر جدول کیفیت خودروها قرار دارند و اوج کیفیت در آن‌ها سه ستاره است و وانت با سطح کیفی یک ستاره هم تولید می‌شود.  
بر اساس ارزیابی صورت گرفته، در بخش مسافربری در گروه خودروهای مینی‌بوس و میدل‌باس، مینی‌بوس پگاسوز تولید گروه بهمن‌دیزل و مینی‌بوس آرین تولید ایران‌خودرو دیزل سه ستاره از پنج کیفی را به خود اختصاص داده‌اند.
همچنین در بخش مسافربری و در گروه اتوبوس‌های شهری، اتوبوس ATROS ایران‌خودرو دیزل نسبت به تولیدات ماه‌های پیش ارتقا کیفی داشته و از سطح کیفی ستاره‌ به دسته خودروهای چهار ستاره کیفی پیوسته است.
در گروه خودروهای باری در بخش کامیونت‌ها، از محصولات گروه خودروسازی بهمن‌دیزل، کامیونت ایسوزو NMR۸۵ و کامیونت ایسوزو NPR۷۵K تمام پنج ستاره کیفی را از آن خود کرده‌ و پس از آن کامیونت شیلر بهمن دیزل و کامیونت الوند شرکت سایپادیزل چهار ستاره‌ای شده‌اند.
در بخش کامیون‌ها نیز طبق ارزیابی صورت گرفته، به ترتیب کامیون ایسوزو NPR۷۵M بهمن‌دیزل چهار ستاره کیفی و کامیون بنز WH ایران‌خودرو دیزل سه ستاره کیفی را به خود اختصاص داده‌اند.
در دسته کشنده‌ها نیز خودروی دیما HT۴۹۰ شرکت دیمادیزل، نیوفوتن Auman H۴ ایران‌دیزل، FAW J۶ سیباموتور و سیتراک C۷ شرکت پیلسان  همگی چهار ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.  
کیفیت وانت‌های تولیدی تیرماه
این درحالیست که وانت‌ها در سطح پایینی از کیفیت تولید می‌شوند و نهایت کیفی سه ستاره است.
گزارش ارزیابی کیفیت وانت‌های تولید در تیرماه ماه سال جاری نشان می‌دهد که کیفیت وانت‌ها همچنان در سطح خوبی قرار ندارد و براساس آخرین ارزیابی صورت گرفته، وانت سایپا ۱۵۱ (سایپا بن رو)، وانت کارا ۲۰۰۰ تک‌کابین تیپ ۳ و وانت کارا ۲۰۰۰ دوکابین تیپ ۳ (تولید بهمن موتور) توانسته‌اند سه ستاره از پنج ستاره کیفی را به خود اختصاص دهند و باکیفیت‌ترین وانت‌های تولید داخل باشند.
پایین‌ترین سطح کیفی در تولید وانت‌ها همچنان متعلق به وانت نیسان تک‌سوز آپشنال و دوگانه‌سوز آشپنال تولید گروه خودروسازی زامیاد است که تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب می‌کند.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=15677

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰