طرح «مشارکت در تولید» کلید خورد - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6

طرح «مشارکت در تولید» کلید خورد

  • کد خبر : 16554
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
طرح «مشارکت در تولید» کلید خورد

خودروسازان از ظرفیت طرح مشارکت در تولید برای عرضه محصولات خود چندان استفاده نکرده‌اند و بیشتر از دو مسیر فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش، محصولات خود را به دست مصرف‌کنندگان رسانده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از دنیای اقتصاد، اردیبهشت ماه سال گذشته سیاست‌گذار خودرویی سه مسیر فروش فوق‌العاده، پیش‌فروش، مشارکت در تولید را به عنوان مسیرهای عرضه خودرو به شرکت‌های خودروساز پیشنهاد داد. اما همان‌طور که ذکر شد مسیر «مشارکت در تولید» چندان با اقبال خودروسازان مواجه نشد.
دو خودروساز بزرگ کشور در سال گذشته در مجموع ۶ طرح مشارکت در تولید را نهایی کردند. به‌طوری که ا یران‌خودرو و سایپا  طی سال گذشته ۳ طرح «مشارکت در تولید» را اجرایی کردند.  اما طی هفت‌ماهی که از سال جاری گذشته، خبری از اجرای طرح مشارکت در تولید توسط ایران‌خودرو و سایپا نبود.  اما ایران‌خودرویی‌ها به نوعی چراغ اول طرح مشارکت در تولید در سال جاری را روشن کردند. این خودروساز از متقاضیان برای مشارکت در تولید ۶ محصول دناپلاس توربوشارژ دستی و اتوماتیک، تارا دستی، پژو ۲۰۷ دستی با سقف شیشه‌ای، رانا پلاس و سورن پلاس دعوت کرده است. آبی‌های جاده مخصوص آخرین طرح مشارکت در تولید خود را سال گذشته در آذرماه برگزار کردند.  در آن طرح مشارکت در تولید پنج محصول دناپلاس، پژو ۲۰۷ دستی، پارس TU5، رانا پلاس و سورن پلاس به مشتریان عرضه شد.  بنابراین شاهد هستیم که سه محصول رانا پلاس، سمند سورن پلاس و دنا پلاس در هر دو طرح آخر مشارکت در تولید ایران‌خودرو حضور داشتند.  نکته قابل توجه در ارتباط با اجرای طرح مشارکت در تولید ایران‌خودرو در آبان ۱۴۰۰ کاهش سود مشارکت پرداختی به شرکت‌کنندگان است.  در طرح مشارکت در تولیدی که در آذرماه سال ۹۹ برگزار شد سود در نظر گرفته شده برای متقاضیان از یک دامنه ۹ تا ۱۲درصدی برخوردار بود. اما در نخستین طرح مشارکت در تولید سال ۱۴۰۰ بازه ۶ تا ۷ درصدی از سوی این خودروساز برای مشتریان در نظر گرفته شده است.  به نظر می‌رسد دلیل این کاهش سود مشارکت بی‌ارتباط به بازه تحویل خودروهای عرضه شده از مسیر این طرح نباشد.  خودروهای عرضه شده در طرح مشارکت در تولید آبان ۱۴۰۰ سال آینده، طی آذر تا دی به مشتریان تحویل داده می‌شوند. بنابراین بازه تحویل ۱۳تا۱۴ ماه در نظر گرفته شده است.  اما در طرح مشارکت در تولیدی که آذر ۹۹ توسط این خودروساز برگزار شد، بازه تحویل از فروردین ۱۴۰۱ تا آذر همان سال پیش‌بینی شده بود، بنابراین بازه آن از ۱۵ ماه تا ۲۴ ماه را در بر می‌گرفت.  مشتریان برای شرکت در مشارکت در تولید دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک باید حدود ۱۵۶ میلیون تومان به حساب این خودروساز واریز کنند. ایران‌خودرو برای عرضه تارا با گیربکس دستی در این طرح فروش خود مبلغ ۱۱۶ میلیون تومان را به عنوان پیش‌پرداخت در نظر گرفته است.  دنا پلاس توربو شارژ با گیربکس دستی نیز پیش پرداختی معادل ۱۱۴ میلیون تومان دارد. متقاضیانی که در طرح مشارکت در تولید پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی و سقف پانوراما برنده می‌شوند باید پیش پرداختی حدود ۸۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را به حساب آبی‌های جاده مخصوص واریز کنند.  مبلغ پیش‌پرداخت برای شرکت در طرح مشارکت در تولید سمند سورن پلاس و رانا پلاس نیز به ترتیب حدود ۸۱ میلیون و ۷۲ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=16554

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰