سالانه هزاران نفر قربانی انحصارطلبی خودروسازان می شوند - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
9
عضو هیات رئیسه مجلس:

سالانه هزاران نفر قربانی انحصارطلبی خودروسازان می شوند

  • کد خبر : 16970
  • ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
سالانه هزاران نفر قربانی انحصارطلبی خودروسازان می شوند

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: از ایمنی جاده ها تا کیفیت خودرو و اصلاح رفتار رانندگان در میزان آمار تصادفات و تلفات جاده ای نقش دارند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از خانه ملت، مجتبی یوسفی با انتقاد از آمار مرگ و میر جاده ای گفت: ایران یکی از پرتصادف ترین کشورهای دنیا است که علاوه بر مرگ و میر بالا، شاهد معلولیت ناشی از تصادفات هستیم و این خسارات قابل جبران نخواهند بود.
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی افزود: به طور متوسط سالانه  ۱۷ هزار نفر در کشور بر اثر سوانح جاده ای جان خود را از دست می‌دهند . یعنی سالانه ۲۰ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در کشور بر اثر سوانح رانندگی فوت می‌کنند که باید چندین نکته از ایمنی جاده ها تا کیفیت خودرو و اصلاح رفتار رانندگان مورد توجه قرار بگیرد.
تاکنون دو شرکت خودرو سازی کشور اقدامی در جهت برطرف کردن کم و کاستی‌های محصولات خود نداشته‌اند
وی ادامه داد: خودروهای داخلی از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند و این موضوع را بارها با عناوین مختلف تکرار کرده ایم، متاسفانه تاکنون دو شرکت خودروسازی کشور اقدامی در جهت برطرف کردن کم و کاستی‌های محصولات خود نداشته اند. در کشورهای مختلف شاهد تصادفات زنجیره ای گسترده بوده‌ایم  و خوشبختانه سرنشینان خودرو با کمترین آسیبی مواجه هستند و تلفات آنها در کمترین میزان قرار می‌گیرد.

انحصار حاکم در خودرو سازی دلیلی بر کاهش کیفیت این تولید ملی
عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انحصار حاکم در خودروسازی دلیلی دیگر بر کاهش کیفیت این تولید ملی است؛ زمانی که قیمت ارز بالا می رود خودروسازان مدعی می‌شوند که اکثر قطعات با ارز وارد می‌شود و زمانی که قیمت ارز کاهش می یابد با ادعای اینکه تورم موجود ارتباطی به ارز ندارد تمام موارد سوءمدیریت در خودروسازی را توجیه می‌کنند. 

بودجه پرداختی از جیب مردم در جای خود هزینه شود
یوسفی با انتقاد از عدم اجرای قانون تاکید کرد: اصلاح نقاط حادثه خیز در کشور یکی از مصوبات خوبی است که به تصویب رسید؛ بر اساس ماده ۲۳ جرایم ترافیکی بود که میزان قدرالسهم در آن مشخص شد. اگر حادثه در داخل شهر و یا روستا رخ دهد، میزان ۶۰ درصد از جرائم به شهرداری و دهیاری و اگر خارج از محدود شهر و یا روستا باشد به وزارت راه و شهرسازی اختصاص داده می‌شود همچنین از ۴۰ درصد باقی مانده ۲۰ درصد به دیه و ۲۰ درصد دیگر برای بیمه حوادث اجباری به کار می‌رود؛ متاسفانه زمانی که دولت‌ها با کمبود اعتبار روبرو می‌شوند این قدرالسهم هم در جای خود هزینه نشده و در جاهای دیگر صرف می‌شود. تمامی این موارد نشان می‌دهد که نه تنها قانون درست اجرا نمی‌شود بلکه هزینه‌ای که از جیب مردم پرداخت می‌شود در جای خود هزینه نمی‌شود.

آمار و ارقام وحشتناک گاهی سخن می‌گویند 
سخنگوی فراکسیون شوراها و مدیریت شهری و روستایی در مجلس تاکید کرد: گاهی خسارات ناشی از تصادفات در قالب آمار و ارقام وحشتناک با ما سخن می‌گویند؛ این خسارات یا به واسطه دولت یا از طریق جیب مردم در قالب جریمه باید اصلاح شود تا شاهد رشد آمار مرگ و میر جاده ای نباشیم. گاهی برخی از استان‌ها به دلیل نفوذ منطقه ای یا عدم توسعه متوازن به راه های اصلی و فرعی و بزرگراه ها دسترسی دارند که همگی به یک استان یا دو استان ختم می‌شود اما برخی استان‌های غرب، شرق و جنوب هستند که بیشترین ترددها در آنها صورت می‌گیرد و حتی به صادرات به کشورهای دیگر ختم می‌شود اما مورد بی توجهی قرار گرفته اند و گاهی هم شاهد تعدد آزاد راه در کویر یا مرکز کشور هستیم. 
عضو هیات رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: تمام موارد عنوان شده نشان می دهند تا زمانی که برنامه ریزی صحیحی در جهت کاهش تصادفات رانندگی صورت نپذیرد شاهد رشد تلفات جاده ای و اتفاقات ناخوشایند خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=16970

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰