چینی‌ها رقیب اصلی ایران در بازار خودروی روسیه هستند - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
مدیرعامل سایپا:

چینی‌ها رقیب اصلی ایران در بازار خودروی روسیه هستند

  • کد خبر : 19860
  • ۰۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
چینی‌ها رقیب اصلی ایران در بازار خودروی روسیه هستند

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا معتقد است: چینی‌ها می‌توانند رقیب جدی خودروسازان ایرانی در بازار روسیه باشند که البته شامل شرکت های درجه سه و درجه چهار چینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خودروهای تجاری (سیونا)، “محمد علی تیموری” امروز و در جریان سومین روز از نمایشگاه بین المللی “اتومبیلیتی ۲۰۲۲” مسکو در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا در خصوص رقبای ایران در بازار روسیه، خاطرنشان‌کرد: شرکت های تراز اول چینی که پلتفرم های مشترک با اروپایی ها و آمریکایی ها دارند، در روسیه حضور نخواهند یافت.
وی گفت: با توجه به شرایط تحریمی روسیه، ترکیه نمی‌تواند توفیق چندانی در این بازار داشته باشد، زیرا به شرکت‌های اروپایی وابستگی دارند و در صورت هرگونه همکاری تحت تحریم قرار خواهند گرفت.
مسوولان خودروسازی بزرگ روسیه از سایپا بازدید می‌کنند
مدیرعامل سایپا در ادامه اظهار داشت: دو پلتفرم این گروه خودروسازی به یکی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی روسیه عرضه شده است.
وی بیان‌داشت: مسوولان این شرکت به‌زودی به ایران سفر کرده و از مراکز تحقیقاتی و خطوط تولید سایپا بازدید خواهند کرد.
تیموری گفت: اگر شرکت روسی مذکور پلتفرمی در کلاس بالاتر از سایپا داشته باشد، به‌طور حتم در یک همکاری مشترک از آن استفاده خواهیم کرد.
وی یادآور شد: در گروه سایپا دو پلتفرم مشترک طراحی شده که از پلتفرم x۲۰۰ خودروی کوییک (به عنوان تولید جاری) و همچنین خودروهای اطلس و سهند (تولیدات سال آینده شرکت) تولید شده و می‌شود که همگی خودروهای در کلاس B (متوسط اقتصادی) هستند.
مدیرعامل سایپا خاطرنشان‌کرد: پلتفرم کلاس C سایپا، پلتفرم خودروی شاهین است که روی آن خودروی آریا نیز عرضه خواهد شد. نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ مسکو که از ۳۱ مرداد با حضور معاون نخست وزیر روسیه، سفیر ایران در روسیه و وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان افتتاح شد تا سوم شهریورماه ۱۴۰۱ (برابر با ۲۲ تا ۲۵ اوت ۲۰۲۲) در محل نمایشگاه‌های بین المللی مسکو (Expo Center) با حضور حدود ۶۰۰  شرکت از ۱۸ کشور از جمله چین و ترکیه و در ۳۰ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی برگزار می‌شود.
این بزرگترین حضور نمایشگاهی ایران در سطح بین‌المللی است، به‌طوری که جمهوری اسلامی ایران در پاویونی با یک‌هزار و ۷۰۰ متر مربع سالن اختصاصی و ۹۰۰ متر غرفه، بزرگترین کشور حاضر در این نمایشگاه است که در طول تاریخ نمایشگاه های برون‌مرزی بی‌نظیر است و شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز ایرانی آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید قرار دادند.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=19860

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰