۱۰۰ دستگاه واگن ساخت واگن پارس تحویل ناوگان ریلی کشور شد - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

۱۰۰ دستگاه واگن ساخت واگن پارس تحویل ناوگان ریلی کشور شد

  • کد خبر : 20002
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸
۱۰۰ دستگاه واگن ساخت واگن پارس تحویل ناوگان ریلی کشور شد

استاندار مرکزی گفت: ۱۰۰ دستگاه واگن مسافری، باربری و لوکوموتیو ساخته شده در واگن پارس مپنا اراک تحویل ناوگان ریلی کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، فرزاد مخلص الائمه روز دوشنبه ۷ شهریور در حاشیه آئین این واگن ها، با تاکید بر اینکه تعدادی از واگن ها همین امروز برای تحویل بار اعزام می شوند، اظهار کرد: گروه صنعتی مپنا و واگن سازی پارس از افتخارات صنایع ریلی و صنایع سنگین کشور هستند. واگن پارس با درایت مجموعه مدیریت و تلاش های صورت گرفته به دوره شکوفایی خود بازگشته است.
وی افزود: این شرکت در گذشته ای نه چندان دور با مشکلات عدیده ای درگیر بود، اما امروز به دوره بالندگی خود برگشته و با ظرفیت بالایی محصولات خود را تحویل می دهد. اراده جدی دولت بر حمایت از ظرفیت های اینچنینی است، البته کمابیش ظرفیت های استفاده نشده در مجموعه شرکت وجود دارد و شرکت آماده ارائه خدمت با ظرفیت های بالاتر است.
استاندار مرکزی تصریح کرد: در واگن سازی حداقل ۵۰ شاخه صنعت به حرکت در می آید و به نوعی اینگونه صنایع جزو صنایع پیشران کشور محسوب می شوند.
مخلص الائمه با تاکید بر اینکه براساس سیاست راهبردی کشور و دستور ریاست جمهوری و مقام معظم رهبری، اجازه واردات واگن و محصولاتی که در این مجموعه تولید می شود، را نمی دهیم ادامه داد: از تمامی مصرف کنندگان عمده تولیدات واگن پارس دعوت می شود که ظرفیت ها را از نزدیک ببینند.
وی اضافه کرد: قطب صنایع ریلی کشور حول واگن پارس مپنا در استان مرکزی شکل گرفته و امیدواریم مدیران و کارکنان و… بیش از گذشته در مسیر خود موفق باشند، چراکه تولید سنگر اصلی دفاع اقتصادی کشور است.
استاندار مرکزی بیان کرد: امروز در هفته دولت در ادامه برنامه های استان، ۱۶ مدرسه در سطح استان با ۷۴ کلاس به بهره برداری رسید و امیدواریم به زودی شاهد جمع اوری مدارس کانکسی استان باشیم.
وی ادامه داد: ۱۲۷ پروژه از ۷۷۷ پروژه استان مرکزی متعلق به شهرستان اراک بود که ۷۷ میلیارد در حوزه اقتصادی و ۱۷۰ میلیارد تومان در حوزه عمرانی کار انجام شده و حدود ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم نیز ایجاد شده است.
استاندار مرکزی بیان کرد: در قالب پروژه های عمرانی امروز یک اورژانس خیرساز نیز به یهره برداری رسید که حدود ۸ نفر اشتغال به همراه خواهد داشت. استان مرکزی تنها استانی است که مجمع خیرین اورژانس ۱۱۵ دارد و خیرین در این مجمع تلاش زیادی دارند. تعداد زیادی از پایگاه های اورژانس استان توسط خیرین ساخته شده و تعدادی نیز در حال ساخت است.
وی افزود: افتتاح تعداد زیادی پروژه در حوزه های روستایی، اصلاح شبکه آب و برق، معابر و… از دیگر پروژه ها در این روز بوده است. امیدواریم سرعت و شتاب در توسعه و حرکت در پروژه های عمرانی اراک همزمان و همگام با استان ادامه داشته باشد و به زودی پایان بسیاری از پروژه های ناتمام در سطح شهرستان از جمله بیمارستان ولیعصر، کتابخانه مرکزی، تالار مرکزی و پل سنجان را شاهد باشیم.
مخلص الائمه مجموع پروژه های مورد بهره برداری استان در هفته دولت را ۷۷۰ پروژه عنوان کرد.
به گزارش ایسنا، پایگاه اورژانس ۱۱۵ خیرساز در اراک با حضور مسئولین استانی به بهره برداری رسید.
برای این پایگاه ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده و ۱۴۱ مترمربع با ظرفیت ۲ دستگاه آمبولانس وسعت دارد.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=20002

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰