به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از خودرو بانک، اما مانند صندلیها، واحدهای تهویه مطبوع باید با عملکرد خودرو مطابقت داشته باشند. این قضیه در مورد بوگاتی هم صدق میکند و حالا جولی لمکه، طراح سیستمهای تهویه مطبوع این شرکت قصد دارد در این زمینه شفافسازی کند.
لمکه از سال ۲۰۱۳ تاکنون در حال فعالیت در این زمینه بوده و همکاری خودش با بوگاتی را از چهار سال پیش آغاز کرده است.
لمکه توضیح میدهد یکی از چالشهای نصب سیستم تهویه مطبوع در خودروهای بوگاتی این است که هر فرد دمای مطلوب خودش را دارد. در این زمینه، او اطمینان حاصل میکند که تهویه مطبوع، عملکرد سریع و بدون سروصدایی دارد. نکته مهم این است که این سیستم در پسزمینه کار کند، و سرنشینان بدون اینکه متوجه بشوند احساس راحتی کنند.
یک مانع مهم دیگر سرعت خودرو خواهد بود. چون خودروهای بوگاتی، مخصوصا شیرون، دیوو و شیرون پور اسپورت به سرعتهای خیلی بالایی دست پیدا میکنند، سیستم تهویه مطبوع آنها با خودروهای دیگر متفاوت است. عملکرد این سیستم با افزایش سرعت تغییر میکند و هوای خارج از خودرو را فقط در سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت و بالاتر وارد کابین میکند.
از همه مهمتر اینکه، شیشههای جلوی بوگاتی تقریبا مسطح هستند و تنها ۲۱.۵ درجه زاویه دارند، در حالی که زاویه شیشه جلوی خودروهای دیگر ۳۰ درجه است. این باعث میشود گرمای خورشیدی بیشتری وارد کابین شود، حتی اگر سقف اسکایویو خودروهای بوگاتی را درنظر نگیریم.
لمکه گفته برای حل این مشکل، کمپرسورهای تهویه مطبوع بوگاتی دارای ظرفیت خنکسازی ۱۳ اسببخار هستند. این برای خنک کردن یک آپارتمان اروپایی ۸۰ متری کافی است.
قدرت سیستم تهویه بوگاتی برای خنک کردن یک آپارتمان ۸۰ متری کافی است!
ساخت سیستم تهویه مطبوع یک خودرو ممکن است ساده به نظر برسد. احتمالا انتظار دارید قرار دادن این سیستم در خودرو که تولیدش به سال ۱۹۳۳ برمیگردد، به راحتی نصب صندلیها باشد.
لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=9365