تصمیمات غیرکارشناسی، توزیع‌کنندگان تایر را ورشکسته می‌کند - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : دوشنبه - ۳ دی - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 23 December - 2024
15

تصمیمات غیرکارشناسی، توزیع‌کنندگان تایر را ورشکسته می‌کند

  • کد خبر : 9841
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹
تصمیمات غیرکارشناسی، توزیع‌کنندگان تایر را ورشکسته می‌کند

برخی تصمیمات غیرکارشناسی در بدنه دستگاه‌های اجرایی باعث خواب طولانی مدت سرمایه تایرفروشان شده  و توزیع‌کنندگان تایر را با خطر ورشکستگی مواجه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، توزیع‌کنندگان و فروشندگان تایر، محتکر و گرانفروش نیستند بلکه فعالان این صنف  قربانی تصمیمات غیرکارشناسانه برخی دستگاه‌های دولتی شده‌اند. این را محمدرضا آل‌سارا، عضو هیات‌مدیره اتحادیه لاستیک‌فروشان تهران به روزنامه «دنیای‌خودرو» گفت و بیان کرد: «برخی تصمیمات غیرکارشناسی در بدنه دستگاه‌های اجرایی باعث خواب طولانی مدت سرمایه تایرفروشان شده  و توزیع‌کنندگان تایر را با خطر ورشکستگی مواجه کرده است.» وی الزام توزیع‌کنندگان به فروش تایرهای سنگین  در سامانه و منوط‌به صدور حواله‌های راهداری را اقدامی موثر برشمرد که هنگام کمبود این کالا در بازار که با شروع تحریم‌ها و واردشدن کالا با ارز دولتی انجام شد، اما در عمل، عدم صدور حواله و رسوب تایرها در کف انبارها باعث شده است توزیع‌کنندگان لاستیک با خطر ورشکستگی مواجه شوند. آل‌سارا این تصمیم را که توسط وزارت صنعت‌، معدن و تجارت اتخاذ شد، اقدامی قابل‌تحسین در زمان خود دانست ولی با انتقاد به دیده نشدن برخی جزئیات در این طرح، ‌ادامه آن را زمینه‌ساز نابودی کسب‌وکار فعالان این صنف ذکر کرد. عضو هیات‌مدیره اتحادیه لاستیک‌فروشان تهران با تاکید براینکه در فروش سامانه‌ای تایرهای سنگین به شرط صدور حواله راهداری؛‌ سرمایه درگردش  و مدت زمان گردش سرمایه اعضای لاستیک فروش موردتوجه و کارشناسی قرار نگرفته است و در برخی موارد سرمایه واحدهای صنفی را که باید هر ماه به‌منظور خرید از تایرسازان داخلی، حمایت از تولیدات ایرانی و عرضه مناسب آن در بازار به‌کار گرفته می‌شد، یک‌سال است که از اختیارشان خارج شده و توزیع‌کنندگان تایر امکان فعالیت با سرمایه خود را ندارند. متاسفانه این سرمایه‌های کلان تبدیل به تایرهایی شده‌اند که توزیع‌کننده بدون مجوز راهداری اجازه فروش آنها را ندارد و از قضا تاریخ مصرف و عمر مفید تایرها نیز روبه‌اتمام است. وی با گلایه از نادیده گرفتن  حقوق توزیع‌کنندگان تایر در شرایط فعلی، از سازمان راهداری و دیگر دستگاه‌های مسئول خواست اگر می‌خواهند تایرهای انباشته‌شده در انبارهای توزیع‌کنندگان لاستیک را مطابق برنامه‌های خود در بازار توزیع‌ کنند، بهتر است پابه میدان بگذارند و با سرمایه خود این تایرها را از انبارهای تایرفروشان خارج و در زمان مناسب بین راننده‌ها توزیع ‌کنند. زیرا با این کار بیش‌از این سرمایه و اعتبار لاستیک‌فروشان و صنعت تایر کشور قربانی اهداف طرح‌های غیرکارشناسی نخواهد شد و فعالان این صنف می‌توانند با رسیدن به سرمایه اصلی خود، آن را به بخش تولید و صنعت کشور تزریق و در نهایت از جهش‌تولید حمایت کنند. آل‌سارا افزود: «متاسفانه برخی افراد با دیدن تایرهایی که با ارز ۴۲۰۰تومانی تولید و وارد کشور شده‌اند اما در انبار توزیع‌کنندگان خاک می‌خورند، این افراد را محتکر می‌خوانند که جا دارد مسئولان ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت درراستای رسیدگی به اعتراضات صنفی،‌ این مورد خاص را نیز در جلسات کارشناسی بررسی کنند و تصمیمی جدی برای نجات صنف تایرفروش از شرایط فعلی بگیرند.»

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=9841

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰