فناوری واقعیت مجازی را به نمایشگاه‌ های تخصصی بیاوریم - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : یکشنبه - ۴ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 24 November - 2024
22

فناوری واقعیت مجازی را به نمایشگاه‌ های تخصصی بیاوریم

  • کد خبر : 13270
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۹:۳۸
فناوری واقعیت مجازی را به نمایشگاه‌ های تخصصی بیاوریم

با این‌که وضعیت شهرهای بزرگ از جمله تهران از نظر میزان شیوع کرونا هنوز به‌شرایط متعادل نرسیده است و هرگونه تجمع می‌تواند رنگ زرد و نارنجی شهرهای کشور را به‌قرمز تبدیل کند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، علیرضا کافی در سرمقاله امروز (یکشنبه ۰۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ ) روزنامه دنیای خودرو، به موضوع «نمایشگاه‌ های تخصصی و استفاده از فناوری واقعیت مجازی » پرداخت.
عضو شورای سردبیری روزنامه دنیای خودرو در این باره نوشت:
با این‌که وضعیت شهرهای بزرگ از جمله تهران از نظر میزان شیوع کرونا هنوز به‌شرایط متعادل نرسیده است و هرگونه تجمع می‌تواند رنگ زرد و نارنجی شهرهای کشور را به‌قرمز تبدیل کند، صدور مجوز برای برگزاری برخی نمایشگاه‌های تخصصی جای تعجب دارد. 
اگرچه در بسیاری از موارد مدیران شرکت‌های بزرگ با انصراف از حضور در چنین رویدادهایی، عمل به‌مسئولیت اجتماعی خود را برمنافع مالی و کسب و کارشان ترجیح می‌دهند، اما شنیدن خبر برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در دوران همه‌گیری کرونا آن هم در پایتخت، ‌بیش از پیــــش ذهن‌ها را به‌خود مشغول می‌کند. 
از جمله این نمایشگاه‌ها که با صنعت‌خودرو کشور نیز ارتباط دارد، می‌توان به‌بیست‌وپنجمین دوره نمایشگاه نفت‌، گاز و پتروشیمی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی زنجیره ارزش صنایع لاستیک اشاره کرد. 
اگرچه بسیاری از مدیران شرکت‌ها با درایت درون‌سازمانی خود، ‌از حضور در چنین گردهمایی‌هایی خودداری کرده‌اند، اما نبود ایده‌های نوآورانه در بین مسئولان برگزاری این نمایشگاه‌ها سبب شده است علاوه‌بر عدم حضور بسیاری از شرکت‌ها در نمایشگاه‌های مذکور، ‌مردم و متخصصانی  که علاقه به‌ارتباط‌گیری  مستقیم و آشنایی با جدیدترین دستاوردهای شرکت‌های فعال در هر بخش دارند نیز به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی مایل به‌حضور در این نمایشگاه‌ها نباشند و در عمل تنها هزینه‌ای بیهوده صرف برگزاری این نمایشگاه‌ها شود. 
درچنین شرایطی که فعالان نمایشگاهی در کشورهای پیشرفته دنیا به‌برگزاری نمایشگاه‌های مجازی روی آورده‌اند، در ایران نیز می‌توانستیم از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کنیم و به‌جای برگزاری نمایشگاه‌هایی کم‌رونق، ‌با یک ایده نو نمایشگاه‌ها را به‌صورت واقعیت مجازی اجرا کنیم و مانند سنوات گذشته تمام شرکت‌ها و بازدیدکنندگان حرفه‌ای را در این رویداد مشارکت دهیم. شاید چیزی شبیه نمایشگاه کتاب که در مدت کوتاهی توانست فروش چندمیلیون‌نسخه‌ای را تجربه کند.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=13270

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰