به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، محمد محمدی با بیان این مطلب اظهار داشت: کامیونت شیلر ۶ تن در حال حاضر با داخلی سازی ۵۰ درصدی به بازار عرضه می شود که با برنامه های در نظر گرفته شده، سهم داخلی سازی این محصول به ۷۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه شیلر ۶ و ۸ تن بیشترین درصد داخلی سازی در میان خودروهای تجاری تولید داخل را به خود اختصاص داده است، گفت: افزایش ۲۰ درصدی سهم داخلی سازی نیازمند مشارکت بیشتر قطعه سازان است.
محمدی با اشاره به تامین اکسل این محصول از تولید کنندگان داخلی، تصریح کرد: در صورتی که موتورسازان خودروهای تجاری در داخل کشور توان تامین پیشرانه این محصول را داشته باشند از این موضوع استقبال خواهیم کرد.
وی پلتفرم مشترک خودروهای تجاری را راهکار مناسبی برای رشد تجاری سازان عنوان کرد و افزود: افزایش عمق داخلی سازی در حوزه گیربکس و موتور به شرطی محقق می شود که صرفه اقتصادی داشته باشد و یکی از راهکارهایی که به افزایش تیراژ و صرفه اقتصادی منجر می شود، استفاده خودروسازان تجاری از یک پلتفرم مشترک است.
مدیرعامل بهمن دیزل به ۴ جهش این شرکت در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال در ۴ حوزه تولید و فروش، کیفیت محصول، معرفی محصول جدید و افزایش مساحت کارخانه اقدامات مثبتی انجام شد که به عنوان مثال توانستیم آمار تولید و فروش را به دو برابر سال ۹۸ افزایش دهیم.
وی افزود: در حوزه کیفیت نیز توانستیم خودروهای ۳ و ۴ ستاره کیفی سال گذشته را به محصولات ۴ و ۵ ستاره ارتقا دهیم.
محمدی در ادامه به معرفی دو محصول جدید بهمن دیزل به عنوان یک دستاورد مهم اشاره و تصریح کرد: شیلر ۸ تن با موتور ۱۵۴ اسب بخاری که از اسفند ماه به تولید انبوه می رسد و مینی بوس پگاسوس، از جمله کارهای مهم بهمن دیزل در سال جاری است.
مدیرعامل بهمن دیزل در پایان به برنامه های این شرکت در ماه های آینده نیز اشاره ای کوتاه کرد و گفت: به دلیل حضور شرکت بهمن دیزل در بورس نمی توانیم جزئیات فعالیت های این شرکت را اعلام کنیم اما در ماه های آینده ۲ محصول در سگمنت ۶ و ۸ تن خوابدار خواهیم داشت و محصولی جدید در سگمنت بالای ۸ تن را نیز راهی بازار خواهیم کرد.