به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری، البته عدد ثبتشده در سال ۲۰۲۰ برابر با ۷۹هزار بشکه در روز بود. البته بهرغم این افزایشتقاضا اما همچنان امارات نمیتواند به رکورد مصرف میانگین روزانه ۱۷۲هزار بشکه طی سال ۲۰۱۹ دست پیدا کند.
فرودگاه دوبی در ۱۵ فوریه اعلام کرد: «اکنون ۱۴۲ مقصد (با رشد ۶۱درصدی) در این فرودگاه پشتیبانی میشود و از ۸۰کشور مختلفپذیرش داریم (با۸۵درصد افزایش) که شامل ۵۶ ایرلاین (با بهبود ۷۵درصدی) میشود. در مجموع ۲۵ میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر طیسال ۲۰۲۰ وارد فرودگاه دوبی شدهاند. این درحالی است که طی سه ماهه نخست همین سال؛ ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر ترددداشتند ولی این روند تا ماه آوریل تقریبا متوقف شد. پروازهایی که از ۲۳ژوئن با فعالیت مجدد مسیرهای هوایی امارت از سر گرفتهشدهاند، به بازگشت آمار مصرف سوخت در سهماهه چهارم و تاحدودی سوم کمک کردند».
پل گریفیتس، مدیرعامل فرودگاه دوبی در بیانیهای گفت: «با نگاه به جلو، از پیشرفت ثابت اما خوشبینانه اطمینان داریم. بهطور مداومبرنامههای آینده و رزروها را کنترل میکنیم، درحاکار با شرکتهای هواپیمایی درباره برنامههای آنها برای بازگشت به فرودگاه بینالمللیدوبی و همچنین معرفی مسیرهای جدید هستیم. این اقدامات به ما امکان میدهد با سرعت بیشتر و البته دقیقتر روند بازیابی را ادامهدهیم؛ زیرا از ظرفیت و قابلیت عملیاتی کافی برای پشتیبانی برخورداریم.»
البته آبوهوای نامناسب در ایالاتمتحده و همچنین افزایش قیمت نفت خام به همراه نواسانات بازار کاغذ در اروپا را میتوان از عواملجانبی این کاهش ارزیابی کرد. اما جالب آنکه باوجود تمام این مشکلات افزایش تقاضا برای سوخت جت در اروپا، روند صعودی را طیمیکند.
بهنظر میرسد امارات همچنان برای پیشرفت بیشتر؛ توانایی و ظرفیت کافی را دارد و البته عوامل جانبی نیز تاثیر بیشتری بر این منطقهداشتهاند.
گزارش: فرنوش آبا