به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، فورد به فروشندگان گفته است یکی از موضوعات کلیدی برای این جلسات، بحث در مورد توافقنامههای جدیدی است که بر نحوه فروش خودروهای الکتریکی فورد توسط فروشندگان نظارت میکند.
فارلی در ماه ژوئیه به تحلیلگران گفت فورد باید دوهزار دلار از هزینههای فروش و توزیع خودرو را کاهش دهد تا بتواند با شرکت تسلا و دیگر استارتاپهای خودروهای الکتریکی که خودروهای تولیدی خود را مستقیما به مصرفکنندگان میفروشند، رقابت کند.حدود یکسوم این هزینهها میتواند ناشی از چیزی باشد که فارلی آن را «مدل کم موجودی» مینامد، که در آن مشتریان یک خودرو را سفارش میدهند و فورد آن را برای مشتری میفرستد، نه اینکه خودروها را برای هفتهها یا ماهها در انبوهی از نمایندگیها ذخیره کند.
فروشندگان گفتهاند انتظار دارند فورد دستکم سرمایهگذاری را برای ایستگاههای شارژ و سایر تجهیزات برای حمایت از مشتریان خودروهای الکتریکی مشخص کند. موفقیت تسلا در فروش خودروهای الکتریکی بدون نمایندگیهای دارای حق امتیاز، همه خودروسازان معتبر را تحتفشار قرار میدهد تا شبکههای خردهفروشی خود را اصلاح کنند.