به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، این شرکت ژاپنی پس از اینکه در چهار ماهه اول سال مالی که در آوریل آغاز شد، اهداف کوتاه مدت را از دست داد، در مورد اینکه آیا میتواند به هدف تولید سالانه خود یعنی رکورد ۹.۷ میلیون خودرو پایبند باشد، تحت بررسی قرار گرفته است.
تولید در ماه آگوست افزایش یافت اما انتظار میرود تولید در ماههای اکتبر و نوامبر به ترتیب حدود ۷۵۰ هزار و ۸۰۰ هزار دستگاه باشد که کمتر از میانگین برنامه تولید ماهانه ۹۰۰ هزار برای سپتامبر تا نوامبر پیشبینی شده در اواخر ماه گذشته است.
تویوتا اعلام نکرد که هدف تولید سالانهاش چقدر کاهش خواهد یافت اما بر اساس محاسبات رویترز بر اساس دادههای شرکت، تولید در پنج ماه اول سال مالی جاری ۶.۷ درصد کمتر از برنامههای اولیه این شرکت بود. سخنگوی تویوتا گفت: زمانی که چشمانداز تولید روشن تر شد، هدف بازنگری شده افشا خواهد شد.
افزایش شدید تورم، افزایش نرخ بهره و خطرات فزاینده رکود اقتصادی در بازارهای اصلی نیز چشمانداز تقاضا را تیره کرده است، اگر چه تولید خودرو به طور کلی به دلیل کمبود تراشه و محدودیتهای مرتبط با بیماری کووید- ۱۹ همچنان محدود است.
تویوتا روز جمعه اعلام کرد که ۱۱ خط تولید را در هشت کارخانه داخلی در ماه آینده بین دو تا ۹ روز به حالت تعلیق در میآورد که بر تولید بسیاری از خودروها تأثیر میگذارد.
بر اساس گزارش رویترز، این شرکت، هدف تولید جهانی خود را برای سال مالی گذشته سه بار کاهش داده و از ۹.۳ میلیون در ماه می ۲۰۲۱ به ۸.۵ میلیون در فوریه کاهش داده است. این شرکت در سال مالی گذشته منتهی به ۳۱ مارس حدود ۸.۶ میلیون دستگاه خودرو تولید کرد.
تویوتا تولید را کاهش خواهد داد؟
شرکت تویوتا موتور اعلام کرد که تولید سالانه خودرو احتمالا کمتر از هدف اولیه خود خواهد بود، زیرا کمبود مداوم جهانی نیمههادیها تلاشهای بزرگترین خودروساز جهان را از طریق فروش برای افزایش تولید مختل میکند.
لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=21409