به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، مهدی خطیبی با بیان اینکه در گذشته وابستگی صنعت خودرو کشور به واردات تجهیزات ایمنی خودرو از جمله ایربگ و تحریمهای اعمال شده سبب ایجاد چالش در خطوط تولید شده بود، گفت: در حال حاضر با همکاری شرکتهای دانشبنیان بخش زیادی از مشکلات تامین رفع شده است.
وی تصریح کرد: شرکتهای تامین کننده باید برای داخلیسازی بخشهای دیگری از ایربگ مانند واحد کنترل برنامهریزی کنند تا در کوتاهترین زمان ممکن موفق به خودکفایی کامل در این قطعه مهم و راهبردی شویم.
خطیبی ضمن تاکید بر اجرای برنامههای توسعه ظرفیتهای تولید در این شرکت قطعه سازی گفت: این شرکت باید در زمینه قطعات ایمنی محصولات جدید از جمله ریرا و محصول پروژه TF21 آمادگی داشته باشد.
وی با بیان اینکه توانمندی بالایی در بخش تحقیقات و مهندسی این شرکت وجود دارد، اظهار کرد: همکاری با شرکتهای دانش بنیان نیز در مسیر توسعه این شرکت راهگشا بوده و این همکاریها باید تعمیق یابد.