به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، در حالی که خودروسازان ژاپنی، مانند بسیاری از رقبای خود در خارج از کشور، از کمبود تراشهها و مشکلات زنجیره تامین آسیب دیدهاند، هوندا با عملکرد قوی در تجارت موتورسیکلت خود، به ویژه در آسیا، کمک کرده است.
کوهی تاکوچی، معاون اجرایی هوندا گفت: این خودروساز پیشبینیهای خود را افزایش داد تا نشاندهنده تلاشهای ما برای بهبود بیشتر سودآوری، حجم بالاتر فروش خودرو و تاثیر کاهش ارزش ین باشد. با این حال، او افزود که فشارهای زیادی از جمله تورم وجود دارد.
سود عملیاتی در سه ماه منتهی به پایان سپتامبر به ۲۳۱.۲ میلیارد ین (۱.۵۹ میلیارد دلار) رسید که کمتر از میانگین برآورد ۲۴۳.۳ میلیارد ین در نظرسنجی ۱۰ تحلیلگر توسط Refinitiv است. این شرکت در مدت مشابه سال قبل، ۱۹۸.۹ میلیارد ین درآمد داشت.
هوندا پیشبینی سود عملیاتی کل سال خود را از ۸۳۰ میلیارد ین برای سال منتهی به ۳۱ مارس به ۸۷۰ میلیارد ین افزایش داد که عمدتاً به دلیل ضعیف بودن ین بود و این در مقایسه با میانگین پیشبینی ۹۲۲.۰۵ میلیارد ین توسط ۲۴ تحلیلگر است.
بر اساس گزارش رویترز، این خودروساز مجبور شد به طور مداوم تولید خودرو را در دو کارخانه داخلی کاهش دهد زیرا شیوع کووید- ۱۹ و کمبود نیمههادی باعث تاخیر در ارسال قطعات شد. تولید جهانی خودرو آن در ۶ ماه اول سال مالی ۶.۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است در حالی که تولید داخلی ۵.۵ درصد افزایش یافته است.