به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، عبدالرضا مصری، با اعلام این خبر اظهار داشت: در زمینه تسریع گواهی اسقاط خودروهای فرسوده و نوسازی ناوگان حمل و نقل اختیار کامل با آییننامه است ضمن اینکه در ماده ۱۵۳ آییننامه داخلی مجلس آمده است که اگر نمایندگان موافق و مخالف صحبت کردند و یا موضوعی جهت رفع ابهام نیاز به رأیگیری نداشت، میتواند توسط رئیس جلسه به کمیسیون اصلی ارجاع داده شود.
وی یادآور شد: هم اکنون بیشتر نمایندگان دغدغه کامیونداران را دارند ضمن اینکه مجلس هیچ قصوری نداشته و قانون هم در این زمینه موجود بوده، اما خلاف قانون عمل شده است بنابراین به دنبال این هستیم که در جلسه روز یکشنبه تکلیف این موضوع روشن شود و بدون نیاز به طی مراحل تصویب و تأیید در مجلس و شورای نگهبان کاری که قرار است دو ماه زمان ببرد در دو روز به نتیجه برسد به همین دلیل در اولویت دستور کار یکشنبه قرار میگیرد.
بنابر این گزارش، روزانه به دلیل فرسودگی ناوگان حمل و نقل وهم بار مسافر ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین و ۹۵ میلیون لیتر گازوئیل مصرف میشود که با نوسازی این ناوگان حداقل میتوانیم آن را به ۳۰ درصد کاهش دهیم.
در خال حاضر ۲۰ هزار راننده و ۴۰۰ هزار خودرو فرسوده به دلیل تعلل در خصوص گواهی اسقاط خودروهای فرسوده معطل ماندهاند.