هفت خودروی کم خرج بازار ایران - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1
این خودروها، خرج روی دست‌تان نمی‌گذارند

هفت خودروی کم خرج بازار ایران

  • کد خبر : 25107
  • ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
هفت خودروی کم خرج بازار ایران

گاهی با وجود قیمت پایین یک خودرو، خرج نگهداری از آن به قدری زیاد می‌شود که صاحبش را کلافه کرده و هزینه زیادی به او تحمیل می‌کند. همه ما عاشق خودروهای کم‌خرج هستیم اما شاید آنها را خیلی خوب نشناسیم.

ماشین‌های کم‌خرج ایرانی را بشناسیم.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، در این گزارش کم‌خرج‌ترین ماشین ایرانی و کم‌خرج‌ترین ماشین خارجی در ایران را از نظر استهلاک، تعمیرات، هزینه لوازم و مصرف سوخت بررسی می‌کنیم.

۱-پراید

در حال حاضر خانواده پراید یکی از کم‌خرج‌ترین ماشین‌‌های بازار محسوب می‌شوند و اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، در شرایط فعلی پراید کم خرج ترین ماشین ایرانی به حساب می‌آید. قطعات یدکی این خودرو نسبت به سایر ماشین‌ها بسیار ارزان هستند، تعمیرات آن به‌راحتی توسط تمام مکانیک‌ها با حداقل دستمزد انجام می‌شود و به طور کل، استهلاک آن نسبت به دیگر مدل‌های موجود در بازار بسیار پایین‌تر است.

بنابراین اگر ماشین کم خرج ایرانی می‌خواهید، پراید بهترین گزینه است؛ به ویژه برای مصارفی مثل مسافرکشی و کسب درآمد از طریق کار در شرکت‌های تاکسی اینترنتی، این خودرو گزینه مطلوبی محسوب می‌شود. البته سعی کنید این ماشین را در جاده نبرید که خیلی به صلاح امنیت‌تان نیست!
 
۲- تیبا
تیبا را می‌توان دومین ماشین کم خرج در ایران دانست. این ماشین کوچک که روی پلتفرم پراید توسعه پیدا کرده است، در حال حاضر به صورت پرشمار در خیابان‌های ایران تردد می‌کند. قطعات یدکی آن نسبتا ارزان هستند و مصرف سوخت تقریبا متعادلی ارائه می‌دهد. ضمنا موتور این خودرو سازگاری زیادی با گاز سی‌ان‌جی دارد و درنتیجه هزینه مصرف سوخت آن در مدل‌های دوگانه‌سوز بسیار پایین است.

ضمن آنکه دستمزد تعمیرات تیبا چندان بالا نبوده و تمامی مکانیک‌ها به فوت‌وفن تعمیر این خودرو کاملا وارد هستند. پس تیبا هم می‌تواند گزینه مناسبی برای مسافرکشی و یا استفاده از سوی مشتریان جوان با درآمد مالی نه‌چندان زیاد باشد.
 
۳-ساینا

مشتریانی که ظاهر تیبا را نمی‌پسندند و استهلاک بالای پژو ۴۰۵ خط قرمزشان است، می‌توانند ساینا را به عنوان یکی از خودروهای کم خرج بازار انتخاب کنند. ساینا از لحاظ فنی تفاوتی با تیبا ندارد؛ بنابراین در بحث تعمیرات، قطعات یدکی، سرویس‌های دوره‌ای و هزینه مصرف سوخت دردسر چندانی برای مالک خود به وجود نمی‌آورد.

 ضمنا به دلیل طراحی زیباتر می‌تواند برای استفاده‌های خانوادگی گزینه بهتری نسبت به تیبا محسوب شود. به علاوه برای کار در تاکسی‌های اینترنتی و استفاده شهری نیز بسیار مناسب است.

 
۴-کوییک دنده‌ای

کوییک دنده‌ای را می‌توان در حال حاضر کم‌خرج‌ترین هاچبک جوان‌پسند بازار ایران دانست. چراکه این خودرو از لحاظ فنی تفاوتی با تیبا و ساینا ندارد؛ بنابراین قیمت قطعات یدکی آن کاملا مناسب است، هزینه تعمیرات نسبتا پایینی دارد و درمجموع می‌تواند گزینه مطلوبی برای زوج‌های جوان و یا افراد علاقه‌مند به خودروهای هاچبک با استهلاک پایین محسوب شود.
 

سه خودرو از کم‌خرج‌ترین ماشین‌های خارجی در ایران
 
۱-هیوندای آی ۱۰

هیوندای i10 کرمان موتور در حال حاضر می‌تواند کم هزینه ترین ماشین خارجی در ایران باشد. موتور کم‌حجم ۱.۲ لیتری با مصرف سوخت بسیار پایین و قیمت متعادل قطعات یدکی به همراه کیفیت فنی مناسب، از جمله دلایلی هستند که می‌توانند هیوندای آی ۱۰ را به کم خرج ترین ماشین خارجی در ایران تبدیل کنند.

۲-رنو سیمبل

رنو سیمبل هم می‌تواند یک ماشین کم خرج خارجی باشد؛ چراکه این سدان کوچک جمع‌وجور در واقع نسل دوم تندر ۹۰ است و از لحاظ فنی اشتراک کامل با ال ۹۰ داخلی دارد. بنابراین قطعات یدکی آن با قیمت متعادل در سراسر کشور به‌راحتی پیدا می‌شود، مصرف سوخت نسبتا پایینی دارد، لوازم بدنه آن نیز با قیمت تقریبا منطقی در دسترس است. بنابراین رنو سیمبل هم می‌تواند جزو کم‌خرج‌ترین خودروهای بازار، البته از نوع خارجی باشد.
 

۳-کیا پیکانتو

کیا پیکانتو در واقع عموزاده هیوندای آی ۱۰ است و از لحاظ فنی مشابهت زیادی با آن دارد. بنابراین مصرف سوخت پایین، قیمت متعادل قطعات یدکی و کیفیت ساخت نسبتا بالای موتور و گیربکس از جمله دلایل ما برای قرار دادن نام این خودرو در دسته ماشین‌های کم خرج بازار هستند.
 
گرچه در این مقاله هفت ماشین کم خرج ایرانی و خارجی را به طور مختصر معرفی کردیم، ولی ما هم می‌دانیم که این روزها صحبت از ماشین کم خرج برای خیلی از مشتریان چندان معنایی ندارد؛ زیرا هزینه‌های تعمیر کم خرج ترین ماشین‌های بازار نیز گاهی موارد سر از چند میلیون درمی‌آورد و این وضعیت می‌تواند انتخاب یک ماشین کم خرج را برای بسیاری از افراد به امری دشوار تبدیل کند.

به هر صورت در حال حاضر موارد فوق جزو کم هزینه‌ترین ماشین‌های ایرانی و خارجی موجود در بازار به حساب می‌آیند و شما می‌توانید در صورتی که قصد خرید یکی از خودروهای کم خرج بازار را داشته باشید، از میان آنها یکی را انتخاب کنید. همچنین کم خرج ترین ماشین دست دوم را هم می‌توانید از میان همین خودروها انتخاب کنید.

گزارش: فرنوش آبا

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=25107

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰