به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، شرکت ولوو در سوئد اعلام کرد فروش این شرکت در ژانویه دو درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و به ۴۸ هزار و ۵۲۰ خودرو رسیده است اما در چین به دلیل تعطیلات رسمی کاهش یافته است.
ولوو کارز که اکثریت آن متعلق به هلدینگ جیلی چین است، گفت که افزایش در بازارهایی مانند بریتانیا، ایتالیا و بلژیک انجام شده در حالی که فروش در چین به دلیل زمان سال نو چینی ۲۰ درصد کاهش یافته است.
این شرکت اعلام کرد که خودروهای الکتریکی ۱۶ درصد از کل فروش را به خود اختصاص دادهاند و مدلهایی که کاملاً برقی نیستند، ۴۱ درصد را به خود اختصاص دادهاند. در ماه دسامبر، رشد فروش خودرو ۱۳ درصد بود و در سال ۲۰۲۲، فروش برای کل سال ۱۲ درصد کاهش یافت.
سال نو برای ولوو آمد نداشت
سال نو چینی رشد فروش خودروهای ولوو را در ژانویه کاهش داد.
لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=24023