فشار مناسب تایر چقد است؟ - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

فشار مناسب تایر چقد است؟

  • کد خبر : 26353
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
فشار مناسب تایر چقد است؟

هنگامی که خودرو ندارید، فکرتان به عنوان کسی که باید دائما حواسش به همه چیز خودرویش باشد، آزاد است اما همین که صاحب خودرو می شوید، باید به کوچکترین مورد خودرو هم آگاه باشید؛ در غیر این صورت به زودی یک خودروی مستهلک روی دستتان می ماند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، در این گزارش قصد داریم به شما در خصوص میزان فشار باد لاستیک اطلاعات مفید ارائه دهیم. با ما همراه باشید.
باد کردن لاستیک‌های خودرو با فشار مناسب می‌تواند به مصرف سوخت، هندلینگ و عمر لاستیک کمک کند. بنابراین اگر متوجه شده اید که سطح لاستیک خودروی شما کمی پایین تر از حالت عادی است و به اصطلاح روی زمین نشست کرده است یا لاستیک کمی صاف تر به نظر می رسد، ممکن است وقت آن رسیده باشد که کمی هوا اضافه کنید اما چگونه می توان فهمید که فشار باد لاستیک برای وسیله نقلیه شما چقدر است؟
فشار توصیه شده لاستیک یک فشار باد سرد است، به این معنی که بررسی فشار باید پس از مدتی قرار گرفتن خودرو در سایه انجام شود. این می تواند پیچیده تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید.
بعضی از خودروها فشار بادهای توصیه شده متفاوتی برای لاستیک‌های جلو و عقب دارند و گاهی اوقات در صورت حمل بار سنگین، فشار بالاتری (معمولاً برای عقب) ذکر می‌شود.
اگر ماشین شما یک لاستیک زاپاس دارد (بعضی از لاستیک های جدیدتر فقط کیت آب بندی و پمپ دارند)، فراموش نکنید که فشار آن را هم بررسی کنید، چرا که ممکن است هوا به مرور زمان به بیرون نشت کند و شما هنگام پنچر شدن لاستیک خودرویتان و استاده از آن، بع مشکل برخورد کنید.
فشارهای ذکر شده برای اندازه لاستیک است که در ابتدا روی خودرو وارد شده که روی برچسب هم ذکر شده است. اگر پس از خرید خودرو، قصد تغییر لینگ و لاستیک داشته باشید، ممکن است دیگر آن فشار توصیه شده، مناسب نباشد.
یک قانون کلی که اغلب ذکر می شود این است که فشار لاستیک به ازای هر تغییر درجه حرارت ۱۰ درجه، ۱ پوند در هر اینچ مربع در نوسان است؛ چرا که هوای لاستیک زمانی که گرمتر می شود منبسط می شود (فشار را افزایش می دهد) و زمانی که سردتر می شود کاهش می یابد یا اصطلاحا منقبض می شود. در نظر داشته باشید این دفترچه راهنما واقعاً برای همه لاستیک ها دقیق نیست و می تواند به ۲٪ در هر ۱۰ درجه اختلاف داشته باشد.
اگر لاستیک‌ها آخرین بار در گرمای تابستان چک و باد شده باشند، این بیشتر روی شما تأثیر می‌گذارد که دما در اواخر پاییز یا زمستان کاهش می‌یابد. فشار کم تایر می تواند منجر به معضلات هندلینگ ضعیف، به ویژه در مانورهای اضطراری شود. افزایش خطر انفجار؛ و سایش زودرس لاستیک از موارد دیگری است که می توان به آن اشاره کرد.
رانندگان خودروهای مدرن معمولاً هنگامی که چراغ هشدار سیستم نظارت بر فشار باد تایرها، که معمولاً شبیه U با علامت تعجب در مرکز است، روی پانل ابزار روشن می‌شود، توجه خود را به این موضوع جلب می‌کنند. این چراغ معمولاً زمانی روشن می شود که مشخص شود تایرها ۲۵ درصد کمتر از فشار توصیه شده خود هستند. این می تواند به صورت معکوس هم عمل کند: لاستیک هایی که در زمستان به درستی باد می شوند، ممکن است با گرم شدن هوا، فشار زیادی داشته باشند. بنابراین، باید مقداری هوا خارج شود تا آنها را به فشار مناسب برسانند. اگرچه اجرای فشار کمی بالاتر از حد توصیه شده به اندازه فشار بسیار پایین بد نیست.
رانندگی با ماشین باعث گرم شدن لاستیک ها به دلیل اصطکاک با جاده می شود و مدتی طول می کشد تا خنک شوند. تابش آفتاب به لاستیک ها هم می تواند آنها را گرم کند. در هر صورت، گرمای اضافه شده، فشار هوای داخل تایر را افزایش می‌دهد، به همین دلیل است که بهتر است فشار هوا را صبح زود، پس از اینکه خودرو در طول شب نشسته است، بررسی کنید.

گزارش: سعید شمیرانی

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=26353

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰