به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، فولکسواگن، غول خودروسازی آلمانی از طرحی برای بیش از دو برابر کردن بازدهی برند پرچمدار فولکسواگن و افزایش درآمد حدود ۱۰ میلیارد یورو (۱۴.۵ میلیارد دلار سنگاپور) تا سال ۲۰۲۶ رونمایی کرد.
این تغییرات در بسیاری از حوزههای برند با هدف دستیابی به بازدهی ۶.۵ درصدی و همچنین همافزایی برای کاهش هزینهها خواهد بود.
برندهای لوکس پورشه و آئودی بیش از ۱۰ درصد حاشیه سود دارند، در حالی که رنو فرانسه ۸ درصد را پس از ۵.۶ در سال گذشته تا سال ۲۰۲۵ هدف قرار داده است. گروه فولکس واگن دارای ۱۰ برند از جمله آئودی، پورشه و اشکوداست.
سال گذشته، فولکسواگن اندکی بیش از نیمی از فروش گروه را به خود اختصاص داد اما حاشیههای آن ضعیفترین هستند.
فولکسواگن به عنوان بخشی از برنامههای خود، بیشتر بر روی مدلهای پرفروش خود تمرکز خواهد کرد، در حالی که مدلهایی با محبوبیت کمتر ممکن است متوقف شوند و تعداد انواع مدلهای خاص نیز کاهش یابد. تمام اقدامات جدید باید تا اکتبر سال جاری انجام شود.