هدف فروش هیدروژنی‌های تویوتا کجاست؟ - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۷ دی - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 December - 2024
13

هدف فروش هیدروژنی‌های تویوتا کجاست؟

  • کد خبر : 26306
  • ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۱۹
هدف فروش هیدروژنی‌های تویوتا کجاست؟

مدیران تویوتا موتور اظهار کردند که به عنوان بخشی از تلاش برای فروش ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو تا سال ۲۰۳۰، بر فروش کامیون‌ها و خودروهای هیدروژنی در اروپا و چین تمرکز خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، این تصمیم نشان دهنده تغییر تمرکز برای خودروساز ژاپنی است که حامی اصلی خودروهای سلول سوختی هیدروژنی به عنوان جایگزینی برای خودروهای الکتریکی است. تا کنون تمرکز تویوتا بر خودروهای سواری و بازار آمریکای شمالی بوده است که متوقف شده بود.

تویوتا در سال ۲۰۲۲ بیش از ۳۹۰۰ دستگاه خودروی پیل سوختی فروخت که کمتر از نیمی از یک درصد فروش جهانی آن با حدود ۹.۵ میلیون دستگاه خودرو است.

هیروکی ناکاجیما، مدیر ارشد فناوری تویوتا به خبرنگاران گفت با تمرکز بر چین و اروپا که تولید و تقاضای هیدروژن بالاتر است، تویوتا قصد دارد هزینه‌ها را کاهش دهد و افزود که این خودروساز همچنین به دنبال تقویت روابط با شرکت‌های دیگر است.

تویوتا اولین خودروی پیل سوختی را نزدیک به یک دهه پیش با Mirai، خودرویی که در کالیفرنیا به بازار عرضه کرده است، روانه بازار کرد.

تویوتا انتظار دارد تا سال ۲۰۳۰ بازار جهانی پیل‌های سوختی به حدود ۳۵ میلیارد دلار افزایش یابد که بیش از ۱۵ برابر نسبت به سال ۲۰۲۰ است. هوندا موتور در فوریه اعلام کرد که فروش سالانه حدود ۶۰ هزار وسیله نقلیه با سیستم سلول سوختی را که به طور مشترک با جنرال موتورز در سال ۲۰۳۰ توسعه یافته است.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=26306

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰