به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، مدیر عامل شرکت مرسدس بنز به مجله آلمانی Automobilwoche اعلام کرد که مرسدس بنز در حال تبدیل چین به عنوان برترین بازار خودروی جهان در کمپین بعدی خودروهای الکتریکی خود است که از سال ۲۰۲۵ شروع میشود.
تمام پلتفرمهای خودروی جدید مرسدس بنز از سال ۲۰۲۵، تنها بر اساس راهبردی که این خودروساز لوکس آلمانی در سال ۲۰۲۱ ترسیم کرد، خودروهای برقی تولید خواهند کرد.
یکی از مدیران ارشد این شرکت گفت که مدلهایی که این شرکت قصد دارد در چین ارائه کند، در حال بررسی هستند تا اطمینان حاصل شود که نیازهای مشتریان محلی را بهتر برآورده و فضا و محتوای دیجیتال را متمایز میکنند.
چین همچنان مرتبطترین بازار برای خودروسازان آلمانی است اما برندهای محلی با سهم ۸۱ درصدی از بازار خودروهای برقی چین در سال ۲۰۲۲ کنترل را در دست دارند. چین همچنین سهام قابلتوجهی در مرسدس بنز دارد.