تویوتا کرون؛ قرص و محکم - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
4

تویوتا کرون؛ قرص و محکم

  • کد خبر : 28049
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۴۷
تویوتا کرون؛ قرص و محکم

تویوتا کرون ایمن ترین خودروی سال به لحاظ مقاومت بدنی شناخته شد. خوب است بدانید کرون با نوع نوشتاری CROWN در زبان انگلیسی به معنای تاج پادشاهی است و همین خودرو با این وجه تسمیه، موفق شد در امنیت و مقاومت بدنی در این زمینه تاج گذاری کند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، خوب است پیش از هرچیز توضیح مختصری در خصوص شرکت تویوتا ارائه دهیم.
تویوتا موتور کورپوریشن شرکت چندملیتی ژاپنی سازنده خودرو، ماشین‌آلات، پیشرانه و قطعات خودرو مستقر در شهر تویوتا در استان آیچی کشور ژاپن است. این کورپوریشن دارنده برندهای دینا، دایهاتسو، لکسوس و هینو موتورز هم است که هم‌اکنون به‌عنوان دومین خودروساز بزرگ جهان به‌شمار می‌رود.
نخستین خط تولید خودرو تویوتا در سال ۱۹۳۷ توسط کیشیرو تویودا و در کارخانه ماشین‌سازی صنایع تویوتا بود راه اندازی شد. نخستین خودروی سواری این شرکت تویوتا ای‌ای نام داشت. سهام این شرکت در بازار بورس نیویورک، بورس لندن و بورس توکیو معامله می‌شود. تویوتا در زبان ژاپنی به‌معنی شالیزار است.
سدان هیبریدی تویوتا کرون ۲۰۲۳ در تست های ایمنی انجام شده توسط موسسه بیمه ایمنی بزرگراه ها امتیازات بالایی را کسب کرده است و بالاترین افتخار را در این زمینه کسب کرده است.
این جایزه به این معنی است که تویوتا کرون در دور پرتقاضای تست‌های تصادف فیزیکی که شامل تست تصادف با همپوشانی کوچک در سمت راننده می‌شود که در صورت برخورد یک وسیله نقلیه به چیزی شبیه به اتفاقی که ممکن است رخ دهد، امتیاز بسیار بالایی کسب کرده است. درخت یا تیر برق همچنین در تست‌های جانبی با همپوشانی کوچک سمت سرنشین، رتبه‌بندی خوبی کسب کرد. تویوتا کرون همچنین رتبه های خوب یا قابل قبولی را به دلیل کارایی چراغ های جلو کسب کرد. چراغ‌های جلو پروژکتور LED که روی تریم‌های Limited و Platinum ارائه می‌شوند امتیاز خوبی کسب کردند، در حالی که چراغ‌های جلویی که به صورت استاندارد در XLE ارائه می‌شوند امتیاز قابل قبولی را کسب کردند.
همچنین در هر رتبه ایمنی IIHS، دقت سیستم ترمز اضطراری خودکار خودرو با تشخیص عابر پیاده کار شده است. سیستم پیشگیری از تصادف تویوتا کرون در هر دو تست عابر پیاده در روز و شب به رتبه های برتری دست یافت.
این امتیاز ایمنی یکی دیگر از پرهای درپوش این خودرو است که برای مدل سال ۲۰۲۳ جدید است و جایگزینی برای سدان فول سایز آوالون به شمار می رود. تویوتا کرون با ارتفاع سواری بالا، طراحی بیرونی مستحکم و سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد، ترکیبی عجیب از یک سدان سنتی با نشانه‌های استایل SUV است که با انتخابی از دو پیشرانه هیبریدی چهار سیلندر در دسترس است. لازم به ذکر است مصرف سوخت این خودرو در سطح بسیار به صرفه ای قرار دارد.
تویوتا کرون خودرویی است که از سال ۱۹۵۵ تا کنون در تویوتا، آیچی و ناگویا تولید شده است و تاکنون ۱۴ نسل از آن به بازار عرضه شده است. جلوپنجره بسیار بزرگ و عجیب این ماشین که قسمت عمده ای از سپر را هم در بر می‌گیرد، تلاشی برای بهبود تصویر این خودرو و جذب جوانترها به سوی آن است. تویوتا امیدوار است با اسپرت کردن و بروزآوری طراحی کراون، متوسط سن خریداران آن را از ۵۰ به ۴۰ سال برساند. هر دو مدل رویال و اتلیت قابل سفارش به صورت دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل هستند.
هر دو مدل را می‌توان با یک موتور هایبریدی شامل موتور چهار سیلندر ۲٫۵ لیتری بنزینی با چرخه اتکینسون با توان ۱۷۸ اسب بخار و گشتاور ۲۲۱ نیوتن متر با یک موتور الکتریکی ۱۴۳ اسبی و ۳۰۰ نیوتن متری جفت می‌شود. البته در هنگام کارکرد همزمان، این مجموعه ۲۲۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. از نکات جالب این پیشرانه مصرف سوخت ۴٫۳ لیتری آن در هر صد کیلومتر است که برای خودرویی با این اندازه، رقمی مطلوب محسوب می‌شود. این پیشرانه جایگزین موتور ۳ونیم لیتری سابق این خودرو می‌شود. موتور پایه مدل رویال ۲ونیم لیتری شش سیلندر بنزینی با توان ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۲۴۳ نیوتن متر است اما قویترین موتور که یک موتور ۳٫۵ لیتری شش سیلندر خورجینی ۳۱۰ اسبی و ۳۷۷ نیوتن متری است، صرفاً برای مدلهای اتلیت قابل سفارش است.
انتقال قدرت در مدل هایبریدی توسط یک گیربکس E-CVT و در سایر مدلها توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک Super ECT و در مدل ۳ونیملیتری اتلیت با یک گیربکس هشت سرعته خودکار صورت می‌گیرد.

گزارش: سعید شمیرانی

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=28049

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰