تحویلهای گروه فولکسواگن با ۱۲ درصد افزایش به ۹.۲۴ میلیون دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۳ رسیده که نشاندهنده بهبود فروش پس از همهگیری با کاهش تنگناهای زنجیره تامین است.
به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، فروش واحدهای این خودروساز پس از شیوع بیماری همه گیر کاهش یافت و در بحبوحه چالشهای زنجیره تامین از کمبود تراشه تا جنگ در اوکراین، به کمترین میزان ۸.۳ میلیون در سال ۲۰۲۲ از ۹.۳ میلیون در سال ۲۰۲۰ رسید.
فولکس واگن فروش بالاتری را به میزان ۴.۸۷ میلیون خودرو اعلام کرد که هنوز به میزان قابل توجهی پایینتر از سطح قبل از همهگیری است. این خودروساز اعلام کرد که فروش تمام برقی در گروه فولکس واگن با ۳۵ درصد افزایش به ۰.۷۷ میلیون دستگاه رسیده است، هر چند مدیران اجرایی در ماههای اخیر هشدار دادهاند که تقاضا برای خودروهای برقی آنطور که انتظار میرفت توسعه نمییابد.
تحویل خودروهای برقی با باتری در چین، جایی که فولکس واگن با رقبای محلی فقط برقی مبارزه میکند، به ۱۹۱ هزار و ۸۰۰ دستگاه رسید، در حالی که فروش کل ۱.۶ درصد رشد کرد و به ۳.۲ میلیون خودرو رسید.