والتر مرتل، مدیر ارشد مالی بیامو گفت که بیشتر رشد فروش خود را از خودروهای الکتریکی به جای خودروهای موتور احتراقی بدست میآورد زیرا از نقطه اوج فروش خودروهای موتور احتراقی عبور کرده است.
به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، والتر مرتل گفت: نقطه اوج موتور احتراقی در حال حاضر وجود دارد. وی با اشاره به مقررات زیست محیطی در پیش رو که فروش این گونه خودروها را محدود میکند، پیش بینی کرد وضعیت ثابت فروش فعلی خودروهای احتراقی ادامه خواهد داشت و سپس اندکی کاهش خواهد یافت.
اظهارات این مدیر اجرایی که اولینبار توسط رویترز گزارش شد، در شرایطی است که خودروسازان اروپایی به طور فزایندهای رشد فروش خودروهای برقی را پیش از دو ممنوعیت خودروهای پرمصرف سوخت فسیلی در بریتانیا و این قاره در سال ۲۰۳۵ در اولویت قرار میدهند.
بیامو قبلاً هشدار داده بود که سیاستگذاران باید روی اهداف افزایشی تمرکز کنند تا انتخاب را برای مشتریان خود باز نگه دارند زیرا خودروهای الکتریکی معمولاً گرانتر هستند. با این حال، برخی هشدار دادهاند که رویکرد مستقیم ممکن است از نظر اقتصادی کارآمدترین وسیله برای دستیابی به اهداف سبز و در عین حال بالا نگه داشتن تولید نباشد.
حدود ۱۵ درصد از فروش بیامو در سال گذشته تماماً برقی بود و هدف آن افزایش آن به یک سوم تا سال ۲۰۲۶ است و ۶مدل جدید را در خط تولید فقط خودروهای برقی Neue Klasse خود عرضه میکند و این تلاشی چند میلیارد یورویی برای پرش از فاصله فناوری با رقباست. این شرکت در حال حاضر ۱۸ مدل الکتریکی خالص دارد که تمام بخش های اصلی بازار را پوشش می دهد.