دور دوم جنگ قیمتی با کاهش قیمت غول چینی - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : چهارشنبه - ۵ دی - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 25 December - 2024
9

دور دوم جنگ قیمتی با کاهش قیمت غول چینی

  • کد خبر : 30858
  • ۰۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
دور دوم جنگ قیمتی با کاهش قیمت غول چینی
غول چینی خودروهای الکتریکی با کاهش ۱۰۰ مدلی آمد و ۷۰ مدل دیگر را باقیمت‌های پایین‌تر به بازار عرضه کرده است.

غول چینی خودروهای الکتریکی با کاهش ۱۰۰ مدلی آمد و ۷۰ مدل دیگر را باقیمت‌های پایین‌تر به بازار عرضه کرده است.

  به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، بی‌وای‌دی با کاهش شدید قیمت در چین، در مقابل تویوتا و فولکس‌واگن عقب مانده خودروهای برقی قرار می‌گیرد.

بی‌وای‌دی که از شکست دادن تسلا به عنوان پرفروش‌ترین خودروساز برقی در جهان راضی نیست، اکنون در یکی از بیشترین دوره‌های تخفیف‌هایی که در چین دیده می‌شود، هدف خود را ربودن مشتریانی مانند تویوتا موتور و فولکس واگن  گذاشته است. این خودروساز در حال حاضر تقریباً هر مدل خودروی الکتریکی و هیبریدی را که به فروش می‌رساند تخفیف می‌دهد زیرا بخشی از یک کمپین بازاریابی اعلام می‌کند «برق ارزان‌تر از نفت است».

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت بیش از ۱۰۰ مدل موجود را در مقایسه با دسامبر کاهش داده است و ۷۰ مدل دیگر را با قیمت‌های پایین‌تر عرضه کرده است. قابل ذکر است که مقرون به صرفه ترین خودروی برقی بی‌وای‌دی هم ارزان تر شده است. هاچ بک سی‌گال با ۵ درصد تخفیف به ۶۹ هزار و ۸۰۰ یوان (کمتر از ۱۰ هزار دلار آمریکا) کاهش یافته است. سدان Qin Plus پرفروش خودروی بی‌وای‌دی با ۲۰ درصد تخفیف به قیمت اولیه ۷۹ هزار و ۸۰۰ یوان رسیده است. تنها مدل‌های بی‌تأثیر از برند یانگ‌وانگ که اخیراً ارائه شده است، از جمله ابرخودروی تازه رونمایی‌شده‌اش با قیمت ۱.۶۸ میلیون یوان (۲۳۳ هزار دلار آمریکا) است.

در حالی که سازندگان چینی خودروهای برقی معمولاً مدل‌های خود را برای اولین بار در شهرهای ثروتمندی مانند شانگهای و شنژن عرضه می‌کنند، کاهش قیمت‌های بی‌وای‌دی با هدف متقاعد کردن رانندگان به کنار گذاشتن خودروهای بنزینی و برقی‌سازی و در عین حال به‌دنبال جلب مشتریان است. در شهرهای کوچکتر و مناطق روستایی که قبلاً توانایی خرید خودروی برقی را نداشتند. این راهبرد تهدیدی برای تویوتا، فولکس واگن و نیسان موتور است که همگی در انتقال به خودروهای برقی کند بوده‌اند و در نتیجه فروششان در چین آسیب دیده است.

هدف از کاهش قیمت‌ها متقاعد کردن رانندگان به کنار گذاشتن خودروهای بنزینی و برقی شدن آنهاست و در عین حال به دنبال جذب مشتریان در شهرهای کوچکتر است. تشدید اخیر جنگ قیمت‌ها می‌تواند تکان دادن بخش خودروهای برقی چین را تسریع بخشد زیرا تولیدکنندگان ضعیف‌تر مجبور به ادغام یا خارج شدن از تجارت هستند.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=30858

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰