۵۵ هزار تاکسی برقی وارد ناوگان تاکسیرانی می‌شود - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : یکشنبه - ۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 23 June - 2024
2

۵۵ هزار تاکسی برقی وارد ناوگان تاکسیرانی می‌شود

  • کد خبر : 32155
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴
۵۵ هزار تاکسی برقی وارد ناوگان تاکسیرانی می‌شود
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرد: براساس برنامه‌ریزی ها ۵۵ هزار تاکسی و ۱۰ هزار ون برقی وارد ناوگان می‌شود.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرد: براساس برنامه‌ریزی ها ۵۵ هزار تاکسی و ۱۰ هزار ون برقی وارد ناوگان می‌شود.

  به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)،شادی مالکی در حاشیه مراسم امروز تحویل تاکسی‌های برقی از سوی شرکت خودروساز کرمان موتور به شهرداری تهران با بیان اینکه در گام نخست ۲۰۰ دستگاه تاکسی برقی تحویل رانندگان تاکسی خواهد شد، گفت: سایر خودروهای برقی نیز تا چند هفته آینده وارد مدار شده و تحویل رانندگان می شود.

وی با بیان اینکه حرکت به سمت برقی سازی یک الزام است که با تدبیر دولت و شهرداری تهران در راستای کاهش آلودگی هوا و ارتقاء خدمات رسانی به شهروندان در اولویت کار قرار گرفته است، گفت: با توجه به فراهم شدن شرایط قرار است براساس برنامه ریزی ها ۵۵ هزار تاکسی و ۱۰ هزار ون برقی وارد ناوگان شود که بخشی از تاکسی‌ها ذیل تفاهم نامه با شرکت‌های خودروساز است که بعد از دریافت استانداردها و پلاک گذاری، خودرو وارد مدار می شود.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه رونمایی امروز در شرکت کرمان موتور به دلیل تفاهم نام تأمین ۲۰۰۰ دستگاه خودروی برقی بوده است، اظهار کرد: شهرداری تهران ۳۰۰ میلیون تومان وام با بازپرداخت ۳ درصد با همکاری صندوق کارآفرینی امید و خودروساز ۶۰۰ میلیون تومان وام با درصد کم پرداخت می‌کند.

نیمی از ناوگان تاکسیرانی فرسوده است

شادی مالکی در این مراسم همچنین گفت: برقی سازی پروژه عظیمی بود که امروز شاهد به بار نشستن آن هستیم و این سیاستی است که در دولت فعلی و با حمایت های شهید جمهور آغاز شد که حرکت عظیم به سمت کاهش آلودگی هواست.

وی با بیان اینکه تاکسی ها به دلیل اینکه پرپیمایش هستند قطعا نوسازی آنها می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود وضعیت هوا داشته باشد افزود: تمامی ون‌ها و نیمی از ۸۰ هزار تاکسی تهران فرسوده هستند، لذا شهردار تهران با هدف کاهش آلودگی هوا و ارتقای خدمات، برقی‌سازی را از سال گذشته در دستورکار قرار داد و امسال شاهد ورود ۵۵ هزار تاکسی و ۱۰ هزار ون برقی خواهیم بود.

وی ادامه داد: در قالب تفاهم با وزارت صمت خودروسازها متعهد شدند که نسبت به تامین و ورود تاکسی های برقی اقدام کنند که شرکت کرمان‌موتور متعهد به ورود ۲۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی شد که در فاز اول ۱۰۰۰ تاکسی برقی وارد می شود و امید است با وام های ارائه شده شاهد نوسازی تاکسی ها باشیم.

وی ضمن تقدیر از شهردار تهران گفت: برقی سازی،  کار نو و جدیدی بود و با تدابیر شهردار تهران این مسیر تسهیل شد.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=32155

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰