شرکت آلمانی بامو در ماه ژوئیه برای اولین بار از تسلای آمریکا عبور کرد و در صدر فروش بازار خودروهای الکتریکی اروپا قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، گزارش یک مرکز تحقیقات خودرو نشان میدهد که شرکت آلمانی بامو در ماه ژوئیه برای اولین بار در صدر فروش بازار خودروهای الکتریکی اروپا قرار گرفته و اگرچه سایر رقبا با مشکل مواجه بودند، این شرکت افزایش تقاضا را ثبت کرده است.
به گفته مرکز تحقیقاتی جاتو دینامیک Jato Dynamics، این خودروساز آلمانی در ماه ژوئیه ۱۴۸۶۹ خودروی تمام الکتریکی فروخت که ۳۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان میدهد.
در همین حال، تسلا ۱۴۵۶۱ خودروی برقی فروخت که کاهش سالانه ۱۶ درصدی را نشان میدهد.
در مورد بازار گستردهتر خودرو در این قاره، دادههای جاتو نشان میدهد که علاقه اروپاییها نسبت به خودروهای الکتریکی کم شده به طوری که ثبت نام خودروهای برقی در ماه گذشته نسبت به ژوئیه ۲۰۲۳، ۶ درصد کاهش یافته است.
فیلیپه مونوز، تحلیلگر جهانی در جاتو دینامیک گفت: عدم وضوح در مورد مشوقها و آینده خودروهای برقی همچنان مانعی برای مصرفکنندگان در خرید یک خودرو برقی است.
آلمان به ویژه یارانه خودروهای برقی خود را در ماه دسامبر به عنوان بخشی از برنامه کاهش هزینهها قطع کرد که باعث شد تولیدکنندگان در استراتژیهای برقی کردن خودروهای خود تجدید نظر کنند.
تا کنون، بامو و در مقایسه با رقبای خود نسبتاً بهتر ظاهر شده است که علت آن را برخی از تحلیلگران، وفاداری به برند در بین مشتریان میدانند.
برخی کارشناسان همچنین پیشنهاد کردهاند که اظهارات سیاسی دوقطبی ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، ممکن است به فروش این شرکت آمریکایی آسیب زده باشد.